4 P de marketing: înțelegeți totul despre conceptul de Marketing Mix

Cei 4 P ai Marketingului este un concept care definește cei patru piloni de bază ai oricărei strategii de marketing de succes: Produs, Preț, Loc și Promoție. Ele mai sunt numite și Marketing Mix.

Există concepte de marketing care nu mor. Internetul a apărut, consumatorii s-au schimbat, transformările s-au accelerat, dar cei 4 P ai Marketingului continuă să fie unul dintre principalele cadre de planificare a strategiilor companiei.

Oricine a studiat marketingul și publicitatea a experimentat cu siguranță aceste cuvinte magice. Cei 4 P ai marketingului reprezintă cei patru piloni ai unei strategii – preț, produs, loc și promovare . Ele definesc modul în care marca își va ajunge la publicul țintă și se va poziționa pe piață pentru a-și atinge obiectivele.

Desigur, acest concept, creat în anii 1960, a trecut prin mai multe revizuiri, în principal pentru a se adapta la era digitală. Dar ei continuă să informeze deciziile companiilor din întreaga lume.

Prin urmare, acum vom prezenta cei 4 P-uri ai Marketingului cu o serie de exemple pentru ca tu să vezi cum rămân actuali și cum să le folosești în compania ta. Urmărește-ne acum:

  • Care sunt cei 4 P-uri ale marketingului?
  • Cât de important este mixul de marketing?
  • Care sunt cei 4 P-uri ale marketingului?
  • Cum să aplici cei 4 P ai marketingului în strategia ta?
  • 4 sfaturi pentru a reuși cu Marketing Compound
  • Exemple de aplicare cu succes a celor 4 P ai Marketingului
  • 7 Ps, 8 Ps, 4 Cs, SAVE: Evoluții ale celor 4 P ai marketingului

Care sunt cei 4 P-uri ale marketingului?

Cei 4 P ai Marketingului sunt principalele variabile pe care o companie le foloseste pentru a -si prezenta oferta publicului tinta si a-si atinge obiectivele de marketing. Cei 4 P sunt inițialele următoarelor cuvinte, care reprezintă pilonii unei strategii de marketing:

  • Preț (Preț);
  • Produs;
  • Pătrat (Loc);
  • Promovare (Promovare).

Aceasta este clasificarea principală folosită pentru a vorbi despre Marketing Mix sau Marketing Composite, care poate include și alte variabile. Cu toate acestea, acești termeni sunt adesea folosiți sinonim cu cei 4 P, deoarece este cel mai cunoscut cadru.

Potrivit lui Philip Kotler, care a popularizat acest concept, cei 4 P ai Marketingului sunt variabile pe care companiile le pot controla. Prin urmare, acestea sunt decise intern, la momentul planificarii si in functie de obiectivele de marketing, sa influenteze raspunsurile consumatorilor.

În plus, sunt variabile interdependente , deoarece una o influențează pe cealaltă și depinde de cealaltă pentru succesul său. Prin urmare, ele trebuie planificate împreună, astfel încât să fie aliniate și să provoace o percepție unică și relevantă a mărcii.

Pentru a clarifica acest concept, am realizat și un videoclip pe acest subiect:

Originea conceptului

În anii 1960, câțiva autori au căutat să stabilească clasificări pentru variabilele de marketing ale compusului de marketing.

În 1961, Albert Frey a propus ca acestea să fie clasificate în doi factori: oferta (produs, ambalaj, marca, preț și asistență) și metodele și mijloacele (canalele de distribuție, vânzarea personală, publicitatea, promovarea vânzărilor și publicitatea). În 1962, Lazer și Kelley au propus trei factori: bunuri și servicii, distribuție și comunicare.

Dar a fost o clasificare din anii 1960 care a devenit populară în marketing. În acel an, în cartea „Marketing de bază: O abordare managerială”, Jerome McCarthy a propus cele patru variabile ale compozitului de marketing: preț, produs, loc și promovare.

Persoana responsabilă pentru popularizarea acestui concept a fost Philip Kotler, considerat părintele marketingului modern. În cartea sa „Marketing Management”, publicată în 1967, autorul a prezentat aceste variabile, citându-l pe McCarthy, ca principală clasificare a Marketing Compound.

De atunci, cei 4 P nu au mai părăsit cursurile de marketing și planurile de afaceri.

Cât de important este mixul de marketing?

Nu întâmplător cei 4 P-uri ale Marketingului s-au întins pe zeci de ani și continuă să fie folosiți și studiati. Mixul de marketing este de mare importanță pentru companii, ca instrument care ghidează planificarea și face strategiile eficiente pe piață.

Mai jos, enumerăm principalele motive care explică importanța acestui concept:

Transmite poziționarea publicului țintă

Cei 4 P-uri ai Marketingului servesc la plasarea brandului in piata, in functie de pozitionarea pe care vrei sa o obtii.

Prin urmare, definițiile Prețului, Produsului, Locului și Promoției sunt responsabile de transmiterea acestei poziționări către publicul țintă și de consolidarea imaginii mărcii în mintea consumatorilor.

Prin urmare, cei 4 P sunt, de asemenea, legați de branding , deoarece traduc pilonii mărcii în punctele de contact ale consumatorului.

Fără aceste definiții, poziționarea tinde să nu se consolideze în piață sau poate fi transmisă într-un mod dezordonat, ceea ce încurcă percepția mărcii.

Creați strategii integrate

Punerea pe piață a mărcii dvs. nu înseamnă să vă promovați și să vă vindeți produsele. Este necesar să se planifice Mixul de Marketing într-un mod integrat și aliniat.

Această aliniere are loc din definirea publicului țintă și a poziționării pe piață, care direcționează toți cei 4 P. Accentul trebuie să fie întotdeauna clientul și imaginea pe care brandul vrea să o provoace în mintea consumatorului. Astfel, toate definițiile devin coerente în percepția pieței .

Acoperiți toate punctele de contact

Urmărirea cadrului celor 4 P ai Marketingului ajută la acoperirea tuturor punctelor de contact cu consumatorul. Ceea ce se întâmplă este că, atunci când vorbim de marketing, este obișnuit să ne gândim doar la acțiuni de promovare și publicitate a mărcii.

Însă percepția asupra mărcii și decizia de cumpărare este influențată de mulți alți factori. Cercetați prețul, încercați produsul, intrați în punctul de vânzare sau vedeți o postare pe rețelele sociale — toate aceste momente sunt interacțiuni care alcătuiesc experiența mărcii și își construiesc imaginea pe piață.

Diferențierea de concurenți

Prin definirea strategiilor de Marketing Composite și consolidarea poziționării, brandul se diferențiază de concurență . La urma urmei, poziționarea caută un spațiu unic și relevant în mintea publicului țintă , care să nu fie ocupat sau înlocuit de concurenți.

Deci, strategiile de Pret, Produs, Loc si Promovare trebuie sa fie capabile sa consolideze aceasta imagine, prin transmiterea esenta, diferentele si propunerea de valoare a brandului catre consumatori.

Care sunt cei 4 P-uri ale marketingului?

Acum știi care sunt cei 4 P ai marketingului, dar vom detalia fiecare variabilă, astfel încât să poți înțelege ce înseamnă aceștia și cum să te gândești la strategiile tale.

P de preț

Stabilirea prețurilor nu este întotdeauna percepută ca o sarcină de marketing . Dar prețul este esențial în construirea imaginii mărcii, pe lângă faptul că este singurul P care generează venituri pentru companie . Prin urmare, este una dintre definițiile esențiale ale mixului de marketing.

OP prețul implică decizii de:

  • lista de preturi;
  • formarea prețurilor;
  • model de facturare;
  • variații regionale;
  • politici de reduceri;
  • conditii de plata;
  • Metode de plata.

Prețul este suma de bani pe care consumatorul o plătește pentru produs sau, mai degrabă, pentru beneficiile pe care produsul le oferă. Prin urmare, implică o componentă psihologică puternică, întrucât consumatorul face o evaluare cost-beneficiu care implică aspecte emoționale și chiar inconștiente. Cu cât valoarea percepută a produsului este mai mare, cu atât este dispus să plătească mai mult.

Berăriile artizanale , de exemplu, lucrează pe percepția că oferă un produs diferențiat, cu ingrediente nobile, arome evidențiate și producție durabilă. De aceea oamenii sunt dispuși să plătească mai mult.

Prin urmare, prețul produselor trebuie să țină cont de costurile companiei, de profiturile pe care dorește să le realizeze, de comparația cu concurenții și, de asemenea, de percepția pe care dorește să o transmită publicului țintă.

În plus, companiile ar trebui să fie mereu cu ochii pe mișcările pieței pentru a-și ajusta prețurile atunci când este necesar, deoarece este un factor flexibil și ușor de modificat pentru a-și menține poziționarea.

În ciuda acestui fapt, nu este recomandat să variați prețul prea des și inutil, deoarece poate încurca percepția consumatorului.

Produsul P

Produsul stă la baza existenței firmelor. Este produsul care satisface nevoile consumatorilor si ofera beneficii pentru viata lor. Și în jurul lui sunt creați ceilalți P.

OP de produs implică decizii pentru:

  • calitate;
  • caracteristici și opțiuni (culori, dimensiuni, etc.);
  • design de produs și ambalaj;
  • linii de produse;
  • branding de produs;
  • servicii suplimentare (asistență, garanție, instruire etc.).

Din acești factori, consumatorii percep o serie de atribute tangibile și intangibile ale produsului . Atunci când cumpără un Porsche, de exemplu, consumatorul își dorește o mașină puternică, dar este mai preocupat de prestigiul și statutul social pe care acel brand îl conferă vieții sale, chiar dacă acesta se află în inconștientul lui.

Aici este, de asemenea, momentul să înțelegeți ciclul de viață al produsului . Cum se comportă astăzi pe piață? Pentru aceasta, puteți folosi ciclul unui copac în natură ca bază:

  • se plantează o sămânță (introducere);
  • germinează (creștere);
  • începe să producă frunze și ramuri, pe lângă întărirea rădăcinilor (maturitatea);
  • apoi începe să se micșoreze și ajunge să moară (declin).

Când poți vizualiza ciclul de viață al produsului tău, va fi mai ușor să înțelegi care este momentul tău și, odată cu asta, care sunt cele mai bune strategii.

Este important de menționat că P pentru Produs nu se referă doar la bunuri, ci și la servicii, care sunt intangibile și variază în momentul execuției.

Prin urmare, în deciziile de Servicii, companiile trebuie să ia în considerare aceste particularități. În cazul în care nu există ambalaj sau material, este necesar să se concretizeze serviciul în materiale de comunicare, la punctul de vânzare, în munca angajaților. Dacă execuția variază, trebuie să vă calificați și să personalizați serviciul pentru a crea cea mai bună experiență.

Pătratul P

OP pentru Praça provine din engleză loc (loc), dar se referă la canalele de distribuție și punctele de vânzare , fie ele fizice sau virtuale. Prin acest P definiți modul în care produsul va ajunge la consumator .

Square OP implică decizii de:

  • canale de distributie;
  • acoperirea distribuției;
  • prize;
  • regiuni de vânzare;
  • locații de stoc;
  • marfă și logistică.

Definirea strategiilor de distributie depinde foarte mult de tipul de produs sau serviciu, de posibilitatile logistice, de costurile implicate, de timpul de livrare, de numarul de intermediari si de optiunile de canal de vanzare ale companiei.

O afacere poate alege să vândă în propriile magazine sau în magazine cu mai multe mărci. Puteți vinde în magazine fizice sau e-commerce. Puteți face livrări sau puteți oferi ridicare în magazinul fizic.

Sau puteți adopta mai multe canale diferite și utilizați o strategie omnicanal , care integrează toate canalele de vânzări ale companiei pentru a oferi o experiență mai bună pentru clienți .

Amazon este un caz de strategie de distribuție. Nu întâmplător compania este capabilă să vândă în toată lumea. Obsedat de experiența clienților, Amazon are o acoperire uriașă de distribuție și oferă servicii de livrare rapide și la timp.

Pentru aceasta, are propriile depozite și centre de distribuție în principalele țări în care își desfășoară activitatea, ceea ce îi permite să vândă nu doar ca piață, ci și ca propriul e-commerce.

În plus, colaborează cu transportatori locali, cum ar fi Loggi, în Brazilia, care își fac livrările și mai răspândite – și, desigur, provoacă concurenții .

Compania a investit și în experiența omnicanal, odată cu crearea magazinelor AmazonGo , în modelul Walk Out Shopping, și Amazon 4-Star , care vinde doar produse cotate cu 4 stele sau mai mult.

Promoția P

OP de promovare este ceea ce suntem cel mai obișnuiți să asociem cu strategiile de marketing. Dar nu confundați acest P cu reducerile și vânzările — Promoția aici se referă la strategii de stimulare a cererii pentru produs în rândul publicului țintă .

PO de promovare implică decizii de:

  • publicitate;
  • vânzare personală;
  • vanzari promotionale;
  • publicitate;
  • relatii publice;
  • Oficiu de presa;
  • comercializare;
  • retele sociale;
  • blog;
  • influente.

Aceste variabile de promovare P sunt responsabile pentru comunicarea despre marcă către publicul țintă . Ele trezesc interes și creează așteptări consumatorilor cu privire la atributele tangibile și intangibile ale produsului.

Deci, atunci când încearcă produsul sau serviciul, acea așteptare trebuie îndeplinită. Prin urmare, strategiile de promovare trebuie să fie aliniate cu ceea ce oferă produsul. În caz contrar, generează nemulțumirea clienților.

De asemenea, observați că Promoția P era limitată la acțiuni offline, când Jereme McCarthy și Philip Kotler vorbeau despre Marketing Composite.

Acum, totuși, consumatorii sunt pe internet – așa că acolo trebuie să fie companiile pentru a comunica cu ei. Prin urmare, canalele de marketing digital au luat deja un rol principal în Promovarea P.

Revista Luiza este un bun exemplu de companie care a făcut această transformare de la offline la online la P for Promotion. Limitată anterior la magazinele fizice, Revista Luiza a investit în diseminarea ofertelor în special în reclame TV și presa scrisă.

Marele punct de cotitură pentru marketingul digital a avut loc odată cu crearea personajului său de brand : Lu. Personajul carismatic a câștigat simpatia publicului și a transformat retailerul într-un prieten, care are tot ce își dorește oamenii să găsească.

Lu încă aduce un element puternic Promoției P: povestirea . Personajul se angajează pentru că spune povești, vorbește la persoana întâi, interacționează cu adepții ei. Acest lucru umanizează brandul și trezește sentimente, care apropie consumatorul.

Cum să aplici cei 4 P ai marketingului în strategia ta?

Bine, acum că cunoști mai bine cei 4 P-uri ale marketingului, cum îi poți include în strategiile tale? Aceste definiții trebuie să facă parte din planificarea companiei și să fie consolidate într-un plan de marketing .

În continuare, vom evidenția principalele etape ale acestei planificări, de la definirea publicului țintă până la aplicarea sa practică. Urma:

Definiți-vă publicul țintă

Începeți prin a vă defini publicul țintă . Până la urmă, aceștia sunt oamenii cărora ar trebui să îi vizeze Prețul, Produsul, Locul și Promoția. Dar nu definiți acea audiență pe ipoteze – investiți în studii de piață care investighează profilurile și comportamentele publicului.

Din date, puteți segmenta piața în grupuri cu caracteristici comune (geografice, demografice, psihografice, comportamentale) și puteți defini cu ce segment(e) veți lucra. Trebuie să identificați nevoile din segmentul țintă pe care produsul dvs. este capabil să le satisfacă .

Definiți-vă strategia competitivă

Strategia competitivă definește modul în care compania va face față pieței și, de asemenea, determină alegerile mixului de marketing. Potrivit lui Michael Porter, o companie poate adopta o strategie de:

  • Cost Leadership : are ca scop reducerea costurilor de producție și distribuție, oferirea de produse de calitate acceptabilă și practicarea unor prețuri mai mici pentru a obține o rentabilitate mai mare. Deservește întreaga piață și poate utiliza diverși compuși de marketing;
  • Diferențiere : își propune să obțină performanțe și calitate superioare într-un domeniu important pentru client, să crească percepția valorii și să perceapă prețuri mai mari pentru aceasta. Deservește întreaga piață și poate utiliza diverși compuși de marketing;
  • Focus : urmărește să abordeze segmente mai mici de piață, să se concentreze pe nevoile lor specifice și să obțină lider în costuri sau diferențiere pe piața specifică. Deservește nișa și definește un singur Marketing Mix.

Realizați că alegerile celor 4 P ai Marketingului trebuie să fie coerente cu strategia conturată. Dacă compania optează pentru Cost Leadership, de exemplu, trebuie să mențină prețurile scăzute, ținând un ochi pe concurenți. Dacă optați pentru diferențiere, ar trebui să investiți în dezvoltarea de produse și branding.

Definiți poziționarea pe piață

Definirea poziționării pe piață trebuie concepută pentru publicul țintă, în conformitate cu strategia competitivă.

Intenția este de a dezvolta oferta companiei — adică de a crea strategiile de Marketing Mix — pentru a câștiga o poziție unică și valoroasă în mintea publicului țintă .

Poziționarea pe piață poate fi definită:

  • după atribut (de exemplu, pionierul pieței);
  • după utilizator (de exemplu, frizeria omului modern);
  • pentru beneficii (de exemplu, pudră de săpun care îndepărtează petele);
  • după categoria de produse (de exemplu, marca principală);
  • de către concurent (ex. Pepsi, care este poziționat în spatele Coca-Cola);
  • după aplicare sau utilizare (de exemplu, cel mai bun pantof de alergare);
  • dupa calitate sau pret (ex. cel mai ieftin din categorie).

Definiți strategiile de mix de marketing

Acum aveți pilonii pentru a defini strategiile de preț, produs, locație și promovare pe care le-am prezentat anterior. Acestea trebuie să fie concentrate pe publicul țintă și aliniate cu strategia și poziționarea competitivă.

Dar cu ce P ar trebui să începi? Sugestia este să începeți cu P pentru Produs . La urma urmei, în jurul lui sunt gândite toate celelalte strategii.

Apoi, Pretul trebuie sa fie in concordanta cu perceptia cost-beneficiu a Produsului, Promotia trebuie sa evidentieze beneficiile Produsului pentru consumator, iar Locul trebuie sa distribuie Produsul in piata.

Creați un plan de marketing operațional

Nu are rost să planifici toate aceste strategii și să le lași să moară pe hârtie. Pentru a pune ideile în practică, creați un Plan Operațional de Marketing , care definește obiectivele, termenele, responsabilii și pașii pentru consolidarea fiecărei strategii.

În acest fel, creezi planuri de acțiune pentru fiecare echipă și fiecare angajat, care fac obiectivele mai realizabile.

4 sfaturi pentru a reuși cu Marketing Compound

Acum, să vedem câteva sfaturi suplimentare pentru a reuși în întregul proces de mix de marketing:

1. Creați o persoană pentru strategii

Definirea publicului țintă este un pas esențial în proiectarea strategiilor tale. Cu toate acestea, publicul țintă reprezintă o descriere rece și generică, cu doar caracteristici specifice segmentului de consumatori.

Ființele umane sunt mai complexe decât atât. Dacă vrei să comunici cu ei, trebuie să aprofundezi nevoile, durerile și obiceiurile audienței . Apoi, creează o persoană care să-ți contureze strategiile, în special în Promoția P, care folosește canale de relație și interacțiune cu consumatorul.

În acest fel, vei crea oferte, conținut și materiale de comunicare mult mai relevante pentru publicul tău.

2. Investește în cercetarea pieței

Cercetarea de piata este baza planificarii. Pentru a fi fundamentate, deciziile celor 4 P ai Marketingului trebuie să se bazeze pe datele pe care le oferă.

Atunci când definiți publicul țintă, acum puteți aplica chestionare și interviuri care investighează comportamentele consumatorilor. Dar pentru fiecare P, este posibil să ne gândim și la cercetări specifice. Caseta de Opinie oferă următoarele sugestii:

  • Preț: testarea produsului (percepția valorii), cercetarea elasticității prețului (cât este dispus consumatorul să plătească);
  • Produs: testarea produsului (acceptare), sondaj de satisfacție, analiza competitorilor;
  • Square: sondaj de evaluare a punctului de vânzare.
  • Promovare: cercetare despre persoana cumpărătorului, cercetare despre obiceiurile consumatorilor.

3. Implicați echipa în definiții

Definițiile compozite de marketing au mult mai mult succes atunci când echipa este implicată în decizii, mai degrabă decât să fie doar transmise de manageri în modelul de sus în jos .

Conducerea managementului este importantă. Dar angajații cunosc realitatea companiei, au contact cu consumatorii și își cunosc durerea. Deci, ei vă pot aduce informații valoroase .

În plus, atunci când participă la decizii, înțeleg mai bine calea pe care compania vrea să o urmeze și tind să se simtă mai implicați și mai motivați .

4. Gândiți-vă la mediul digital

Din anii 1960, de când au fost creați cei 4 P-uri ai Marketingului, aceștia au trecut prin multe transformări. Internetul a transformat relațiile dintre mărci și consumatori și a pus în evidență Marketingul Digital în strategiile companiilor.

Prin urmare, Marketing Mix-ul trebuie să gândească în acest context al erei digitale. Dar nu vorbim doar despre includerea site-urilor web, blogurilor și rețelelor sociale în planurile de promovare. Vorbim despre înțelegerea contextului digital în viața consumatorului și modul în care acesta îi afectează obiceiurile și deciziile.

Compararea prețurilor, de exemplu, este mult mai agilă pe internet, așa că trebuie să fii mereu cu ochii pe mișcările pieței pentru a menține prețurile la zi.

Experiența cu produsele este un alt exemplu: dacă nu se poate atinge sau încerca pe internet, este necesar să se creeze modalități de a face produsul tangibil pe ecranul telefonului mobil sau al computerului.

Distribuția produselor trebuie să ia în considerare toate posibilitățile canalelor de vânzare, cum ar fi piețele, rețelele sociale și comerțul electronic propriu.

Așadar, realizați că mediul digital trece peste toate P-urile compusului de marketing.

Exemple de aplicare cu succes a celor 4 P ai Marketingului

Este inspirație pe care o vrei? Așadar, să vedem acum două cazuri de brand și ce strategii au folosit în cei 4 P ai Marketingului pentru a obține succesul. Urmăriți cu noi:

măr

Apple este un caz de branding. Nu întâmplător a devenit un brand de dragoste , adorat de un fandom necondiționat.

Compania adoptă în mod clar strategia de diferențiere. Investește în cercetarea și dezvoltarea produselor și în construirea unui brand identificat cu valorile inovației, designului și creativității pentru a ieși în evidență în mintea consumatorului.

Această strategie competitivă permite brandului să poziționeze iPhone-ul, flagship-ul său, întotdeauna printre cele mai scumpe opțiuni de smartphone, indiferent de țară.

Consumatorul, care percepe valoarea mărcii pe care o cumpără și își dorește statutul social pe care îl poartă, nu se deranjează să plătească mai mult pentru produs.

Poziționarea premium necesită ca compania să ofere beneficii vizibile în produsele sale . Prin urmare, noi modele sunt lansate în mod regulat, într-un moment de scădere a ciclului de viață al modelului anterior. În acest fel, clienții sunt întotdeauna încurajați să aibă cel mai recent dispozitiv.

În distribuție, Apple oferă canale de vânzare online și offline. În propriul e-commerce sau în magazine multibrand, publicul are comoditate. Dar magazinele Apple sunt locurile în care consumatorii au o experiență captivantă a mărcii .

În cele din urmă, în P for Promotion, Apple investește în crearea așteptărilor . Cu fiecare noua lansare, brandul elibereaza informatii putin cate putin si anunta noutati la evenimente majore, care stimuleaza buzz-ul pe internet.

În plus, publicitatea este întotdeauna marcată de simplitatea designului, care creează o percepție de exclusivitate.

Spotify

Aducem acum exemplul unui serviciu, intangibil și vândut pe internet, pentru ca tu să vezi cum se aplică cei 4 P-uri ai Marketingului.

Spotify este un serviciu de streaming audio la cerere. Este liderul mondial pe piața sa, cu 320 de milioane de utilizatori. A fost dezvoltat în Suedia, dar a câștigat lumea: astăzi este disponibil în 92 de țări de pe 5 continente.

Dar cum a crescut Spotify așa? În primul rând, să vorbim despre strategia sa de prețuri Brandul a adoptat modelul freemium : utilizatorul se poate bucura de o versiune gratuită limitată (cu reclame, fără muzică offline și alte limitări) sau poate achiziționa planuri plătite cu toate caracteristicile.

Desigur, succesul se referă și la ceea ce oferă Produsul. Varietatea catalogului, care include albume, cântece și podcasturi, este principala atracție. Dar compania face bine în personalizarea experienței , oferind liste de redare și recomandări în funcție de istoricul fiecărui utilizator.

La P de Praça, Spotify își vinde serviciul în magazinele de aplicații și pe site-ul propriu-zis, așa că nu își face griji cu privire la magazinele fizice sau vânzările personale. Internaționalizarea mărcii este legată de deschiderea de birouri (în prezent în 15 orașe) pentru a îmbunătăți strategiile locale .

Pentru a promova serviciul de streaming, Spotify folosește datele despre utilizatorii pe care îi colectează pe platformă, precum și parteneriatele cu muzicieni, întotdeauna cu un plus de creativitate.

Interesant este că publicitatea Spotify depășește internetul și este difuzată în media în aer liber (OOH) . Intenția este de a ajunge la consumator unde și când poate fi cu căștile savurând o melodie în aplicație.

7 Ps, 8 Ps, 4 Cs, SAVE: Evoluții ale celor 4 P ai marketingului

Ați văzut cum funcționează cei 4 P ai Marketingului pentru produse și servicii din diferite segmente?

Cu toate acestea, modelul are unele deficiențe care sunt critice și pot să nu se potrivească în anumite situații, cum ar fi în companiile de servicii sau B2B. Prin urmare, au apărut noi propuneri de variabile care schimbă cei 4 P, adaugă noi litere sau propun o altă abordare.

Să vedem acum câteva dintre ele:

7 Ps

În 1981, profesorii Bernard Booms și Maty Jo Bitner au observat deja lacunele din cei 4 P ai marketingului. Prin urmare, ei au propus adăugarea altor P la cadru pentru a-l face mai complet și mai coerent cu realitatea companiilor.

Au adăugat oameni, proces și dovezi fizice. Deci cei 7 P arătau astfel:

  • Preț;
  • Produs;
  • Pătrat;
  • Promovare;
  • Oameni;
  • Proces;
  • Dovada fizica.

People OP adaugă o dimensiune umană cadrului, deoarece angajații, consumatorii, partenerii, managerii și alți oameni diverși sunt implicați pe parcursul călătoriei.

Procesul OP cuprinde toată structura, planificarea și luarea deciziilor necesare pentru a aduce eficient un produs pe piață.

Iar P pentru Physical Evidence (tradus ca Physical Evidence) reprezintă toate atributele și bunurile tangibile care creează experiența de consum a mărcii.

8 Ps

În propunerea celor 8 P, Kotler și Keller pleacă de la cei 4 P existenți și aduc alți 4 P: Oameni, Procese, Programe și Performanță. Cei 8 P arată astfel:

  • Preț;
  • Produs;
  • Pătrat;
  • Promovare;
  • Oameni;
  • Proces;
  • Software;
  • Performanţă.

Preocuparea autorilor a fost aceea de a oferi o viziune a Marketingului Holistic , ai cărui piloni sunt Marketing Relațional (Oameni), Marketing Intern (Procese), Marketing Integrat (Programe) și Marketing de Performanță (Performanță). În acest fel, cadrul ar deveni mai complet și mai consistent.

4 Cs

Cele 4 C ale Marketingului propun o abordare din punctul de vedere al consumatorului . Critica celor 4 P este că ei văd piața din punctul de vedere al companiei, dar ceea ce ar trebui să ghideze strategiile este experiența clientului.

Acest model, însă, nu înlocuiește cei 4 P – ci doar completează strategiile cu viziunea consumatorului. Robert Lauterborn, creatorul celor 4 C în 1990, a propus următorul cadru:

  • Conștientizarea (nevoile și dorințele clienților);
  • Cost;
  • Comoditate;
  • Comunicare.

SALVA

În cele din urmă, SAVE a fost conceput pentru a adapta cei 4 P ai Marketingului la afacerile B2B și la realitatea actuală a consumatorilor. Fiecare literă cadru înlocuiește un P:

  • Soluție (în loc de Produs);
  • Acces (în loc de Square);
  • Valoare (în loc de Preț);
  • Educație (în loc de Promovare).

Prin urmare, SAVE propune companiilor să ofere soluții la problemele consumatorilor, în loc să se concentreze pe produs; oferiți acces la produse acolo unde și când clientul are nevoie de el, mai degrabă decât crearea de magazine; prezentați-vă propunerea de valoare, în loc să vă concentrați pe preț; și educați publicul cu conținut relevant, mai degrabă decât promovarea produsului.

Realizează, deci, că cei 4 P-uri ale marketingului sunt destul de flexibili. Puteți acorda mai multă relevanță uneia sau alteia variabile sau puteți include alți factori pentru a adapta cadrul la realitatea și nevoile afacerii dvs.

Folosește câte și ce litere vrei — important este ca Marketing Composite să realizeze poziționarea pe care și-o dorește brandul și să realizeze obiectivele definite în planul de marketing.

Creativ24
Agentie web design & dezvoltare web, specializata in crearea de site-uri web de prezentare, magazine online, campanii publicitare Facebook , Instagram si YouTube. Cu o vasta experienta in programare web si un portofoliu impresionant in Romania, Creativ24 este solutia optima pentru identitatea ta virtuala. Pana in prezent compania noastra a realizat cu succes site-uri de prezentare si magazine online.
gazduire web gazduire website