au devenit unul dintre marii jucători

România continuă să ocupe locul 14 în UE raportat la numărul de autoturisme noi înmatriculate în ianuarie-octombrie, cu un volum de 122.104 de unităţi, în creştere cu 15,4% comparativ cu perioada similară din 2022, din care 12.886 unităţi au fost full electrice și 36.703 cu propulsie hibridă, informează Mediafax.

În ceea ce priveşte constructorii de automobile, înmatriculările de autoturisme noi Dacia au rescut în primele zece luni din 2023 în Europa cu 21,2%, la un total de 464.902 unităţi, în timp ce la nivelul Grupului Renault s-a înregistrat un avans de 21%, până la 1.028.869 unităţi.

Renault joacă alături de marii jucători

Pe primul loc în topul constructorilor de automobile la nivel european s-a plasat grupul VW cu 2.769.887 autoturisme noi înmatriculate, în creştere cu 21,7%, urmat de grupul Stelantis, cu 1.831.653 unităţi, în creştere cu 6%. Locul trei a fost ocupat de Renault, iar pe patru se află autoturismele marca Ford, cu un total de 481.215 unităţi noi inmatriculate, cu 3,9% peste perioada ianuarie-octombrie 2022.

În total, în primele zece luni din 2023, în UE au fost înmatriculate 8.795.017 autoturisme, în crestere cu 16,7% fata de perioada similară din 2022.

Datele ACEA arată că au fost inregistrate creşteri în Italia (plus 20,4%), Spania (plus 18,5%), Franţa (plus 16,5%) și în Germania (plus 13,5%).

Din totalul autoturismelor înmatriculate în UE, 1.233.913 unități au fost full electrice si 2.912.888 autoturisme cu propulsie hibridă.

În luna octombrie, înmatriculările de maşini noi la nivelul Uniunii Europene au crescut cu 14,6% an/an, până la 855.485 unităţi, scrie Ziarul Financiar.



Sursa

gazduire web gazduire website