Ce este rentabilitatea investiției? Aflați dacă investițiile dvs. dau roade calculând rentabilitatea investiției

ROI este o măsură financiară bazată pe raportul dintre banii câștigați și banii investiți într-o investiție. ROI înseamnă „Return over Investment” sau „Return on Investment”. Acest calcul al randamentului este utilizat pe scară largă în marketing pentru a valida investițiile făcute.

Singura modalitate de a alege corect investițiile pe care ar trebui să le facă o companie este să înțelegeți bine care sunt strategiile care dau rezultate și sunt capabile să apropie afacerea de obiectivele sale.

Dar, având atâtea tactici de achiziție și loialitate de clienți, de unde știi ce funcționează cel mai bine pentru afacerea ta, în special?

Sună complicat, nu-i așa?

Dar răspunsul este să calculezi cu exactitate rentabilitatea investiției și să acționezi în baza acestuia. Marele avantaj este că, în marketingul digital , acest lucru este pe deplin posibil.

Încă nu știi prea bine ce este rentabilitatea investiției, cum să-l calculezi și pentru ce este? Așa că rămâneți cu noi, vă vom explica tot ce trebuie să știți despre rentabilitatea investiției!

În această postare vei învăța:

  • Ce zici de acest ROI (Return on Investment)?
  • De ce este importantă rentabilitatea investiției pentru succesul afacerii mele?
  • Cum se calculează rentabilitatea investiției?
  • Cum să evaluezi rezultatele afacerii tale?
  • Care sunt limitările rentabilității investiției?
  • 5 provocări pentru utilizarea corectă a rentabilității investiției
  • 5 avantaje de a ști să lucrezi pe baza rentabilității investiției

Ce este ROI (Return on Investment)?

Termenul ROI este un acronim pentru expresia engleză „ Return over Investment ” sau „ Return on Investment ”. Prin acest indicator, este posibil să știi câți bani câștigă (sau pierde) compania cu fiecare investiție făcută.

Aceasta include tot ceea ce se face în vederea unui profit viitor, cum ar fi campanii de marketing, instruire în vânzări, achiziție de instrumente de management, noi strategii de reținere a clienților etc.

În acest fel, devine clar nu numai care investiții merită, ci și cum să le optimizați pe cele care funcționează deja, astfel încât să aibă o performanță mai bună.

ROI poate fi calculat în mai multe domenii, cum ar fi:

  • Rentabilitatea investiției în marketing de conținut ;
  • Rentabilitatea investiției prin e-mail marketing ;
  • Rentabilitatea investiției în rețelele sociale ;
  • ROI al campaniilor pe Google AdWords ;
  • ROI al blogului corporativ ;
  • SEO ROI etc.

De ce este importantă rentabilitatea investiției pentru succesul afacerii mele?

Marketingul digital este foarte larg și oferă o gamă incredibilă de metode și instrumente pentru oricine dorește să facă afaceri pe internet. Puteți înțelege mai multe despre aceasta, descărcați cartea electronică completă despre marketing digital:

Dar, atât de multe opțiuni pot deruta chiar și pe cei care cunosc deja bine subiectul.

În afară de asta, rețineți că acțiunile de marketing digital, deși fiabile și eficiente , pot da rezultate diferite în funcție de nișa de piață, de publicul țintă, printre alte detalii.

Prin urmare, urmărirea rentabilității investiției este esențială. Vă ajută să răspundeți la câteva întrebări profunde despre afacerea dvs., cum ar fi acestea:

  • Care sunt cele mai mari surse de profit ale companiei?
  • Care sunt cele mai eficiente canale de comunicare?
  • Campaniile de marketing funcționează conform așteptărilor?
  • A fost eficient procesul de vânzare?
  • Serviciul pentru clienți contribuie la loialitatea clienților sau lipsește?

Desigur, nu are rost să te aștepți să găsești informații detaliate doar analizând perioada de rambursare , dar îți va oferi o direcție bună despre unde să cauți.

Apoi, folosind alte metrici și indicatori importanți , veți putea aprofunda punctele care necesită îmbunătățiri.

Cum se calculează rentabilitatea investiției ?

Cel mai simplu mod de a calcula rentabilitatea investiției este să urmezi această formulă:

Această formulă poate fi utilizată pe scară largă – pentru a analiza afacerea ca întreg – sau în mod specific – pentru a evalua un proiect sau o zonă individual.

Lucrând în acest fel, este posibil să identificăm erori și probleme în orice parte a afacerii.

În plus, rezultatul final va fi în procente, ceea ce facilitează compararea rentabilității investiției diferitelor acțiuni sau strategii.

Ce este clasificat drept „venit”?

Venitul reprezintă tot ce colectează compania din vânzări.

Când calculați rentabilitatea investiției pentru o anumită zonă sau campanie, nu uitați să utilizați doar suma strânsă de segmentul ales.

De exemplu, pentru a calcula rentabilitatea investiției unei platforme de comerț electronic, valoarea veniturilor ar trebui să reprezinte doar vânzările canalului respectiv și nu magazinul în ansamblu.

Ce sunt „costurile”?

Costurile sunt toate acele cheltuieli necesare pentru a face investiția viabilă.

În cazul exemplului anterior, platforma de comerț electronic, costurile sunt reprezentate de suma plătită pentru utilizarea platformei, prețul de găzduire a site-ului web, investiții în reclame plătite, cheltuieli de internet și telefon și orice altceva este necesar. .

Cum să evaluezi rezultatele afacerii tale?

Pentru a explica mai bine această metrică, să analizăm cazul fictiv al magazinului virtual menționat mai sus.

Să presupunem că compania, în ansamblu, a primit 70.000,00 R$ în vânzări și că 25.000,00 R$ au venit din magazinul virtual.

Pentru ca site-ul să funcționeze, trebuie să cheltuiți 5.000,00 R$, în timp ce magazinul fizic are nevoie de 15.000,00.

În acest caz, rentabilitatea investiției comerțului nostru electronic ar fi:

ROI = 25.000 – 5.000 x 100
5.000

ROI = 20.000 x 100
5.000

ROI = 400%

Cu alte cuvinte, ai fi câștigat 400% din randament, adică pentru fiecare real investit, primești 4,00 R$ în profit.

Între timp, rentabilitatea investiției în magazinul fizic ar fi:

ROI = 45.000 – 15.000 x 100
15.000

ROI = 30.000 x 100
15.000

ROI = 200%

Rețineți că rezultatul final poate varia foarte mult. Totul depinde de acțiunea întreprinsă, de calitatea planificării, execuție, printre alte detalii.

Important este că, cu ROI-ul în mână, este posibil să analizăm:

  • Ce s-a făcut (sau nu s-a făcut) care ar fi putut influența acest rezultat?
  • Există vreo relație între investițiile cu randament ridicat?
  • Ce au acțiunile cu un ROI ridicat care pot fi replicate în alții?
  • Campaniile dvs. au o rentabilitate similară față de concurenții mei?
  • Compania ta are rezultate mai bune decât altele din industrie?

În exemplul de mai sus, rezultatul a fost pozitiv, dar rezultatul ar putea fi și negativ.

În aceste cazuri, înseamnă că investiția a făcut ca firma să piardă bani. Deși aceasta nu este o veste bună, aceste informații permit companiei să investigheze problema și să facă modificările necesare.

Care sunt limitările rentabilității investiției ?

Deși calculul de mai sus pare a fi soluția tuturor îndoielilor tale cu privire la investițiile companiei tale și campaniile tale de marketing, știi că are limitări.

De exemplu, un ROI de 5% este bun sau rău? Depinde!

Și explicăm de ce:

ROI nu ține cont de durata investiției

Dacă vorbim de un ROI de 5% pe zi, această investiție este minunată. Dar dacă vorbim de o investiție pe termen lung, de exemplu, 1 an, aceasta nu mai este o veste bună, până la urmă:

ROI nu ia în considerare fluctuațiile de valoare datorate inflației

De asemenea, calculul ROI nu ia în considerare creșterea (sau scăderea) inflației.

Adică, o rentabilitate de 5% pe an ar fi dizolvată prin creșterea inflației sau alte probleme bancare (taxe, tarife etc.).

Rentabilitatea investiției nu ține cont de sezonalitate

O altă limitare a acestei valori este că rezultatul său nu ține cont de sezonalitate.

Dacă folosești ROI pentru a măsura o investiție pe termen mediu sau lung, poți obține un rezultat pozitiv și poți crede că totul este în regulă, ceea ce nu este adevărat.

În funcție de investiția în cauză, acest număr poate fi influențat de o ocazie și maschează rezultatele negative ale anumitor perioade.

Calculul ROI poate fi manipulat

În cele din urmă, atunci când se analizează rezultatele este foarte important să se înțeleagă de unde provin numerele folosite în calcul.

Un proprietar de afaceri poate compara rentabilitatea investiției a două produse împărțind profitul brut generat de fiecare dintre ele și luând drept cost cheltuielile echipei de marketing.

Între timp, echipa financiară poate face aceeași analiză folosind numere complet diferite, cum ar fi profitul net al fiecărui produs ca venit și valoarea totală a tuturor resurselor utilizate pentru a produce și vinde produsul ca cost.

Din acest motiv, cei care folosesc ROI pentru a evalua o investiție trebuie să se asigure că cunosc originea numerelor folosite și să se asigure că toate calculele folosesc același standard.

5 provocări pentru utilizarea corectă a rentabilității investiției

Poate că sunteți deja încântați să începeți să vă analizați investițiile și să vă dați seama ce merită să depuneți mai mult efort pentru a merge mai departe. Și asta e grozav!

Dar înainte de asta, este important să depășești anumite provocări care pot împiedica buna utilizare a rentabilității investiției în strategiile tale viitoare. Vezi ce trebuie să faci:

Uitați de valorile de vanitate

Rentabilitatea investiției este doar unul dintre mulți indicatori pe care îi putem folosi pentru a înțelege mai bine cum merge o afacere.

Cu toate acestea, în anumite cazuri, rentabilitatea investiției poate indica ceva diferit de valorile bine-cunoscute.

Dacă este cazul, ceea ce este probabil implicat este utilizarea a ceea ce numim valori de vanitate.

Sunt grozave pentru a te face să te simți bine cu privire la strategiile folosite, dar nu fac nimic pentru a menține afacerea puternică.

De exemplu, o creștere a traficului către site-ul dvs. web poate indica faptul că strategia adoptată pentru canalul respectiv funcționează.

Dar ceea ce contează în acest caz sunt conversiile — clienți potențiali generați, clienți câștigați etc. — , iar ceea ce arată acest lucru este monitorizarea atentă a rentabilității investiției.

adaptează-te rapid

După ce ai investit atât de mult timp, energie, dăruire și multă muncă în echipă – precum și bani – pentru a pune o campanie în acțiune, poate fi dificil să schimbi direcția.

Însă, dacă rezultatele arătate nu contribuie la dezvoltarea afacerii, nu ezitați să schimbați punctele care s-au dovedit a fi deficitare.

Fie că este vorba de schimbări majore în planificare sau chiar de abandonarea acelei propuneri care părea soluția ideală pentru o anumită problemă, este important să te adaptezi rapid.

Abilitatea de a înțelege circumstanțele în schimbare și de a reacționa prompt la acestea este una dintre cele mai importante caracteristici pentru oricine dorește să folosească cât mai bine informațiile privind rentabilitatea investiției.

Fii cu ochii pe piață

Nimic nu este permanent în marketingul digital, așa că fii cu ochii pe ce se întâmplă pe piață. Strategia care funcționează astăzi poate să nu fie atât de bună mâine, iar opusul este și adevărat.

Dar ce implică acordarea de atenție pieței? Aceasta include observarea atentă a evoluției gusturilor, dorințelor și nevoilor publicului dvs.

Progresele tehnologice și chiar ceea ce fac concurenții sunt, de asemenea, factori de luat în considerare.

Procedând astfel, va continua întotdeauna să testeze relevanța acțiunilor curente și va ieși înainte în deciderea strategiilor care vor fi adoptate în viitor.

Urmărirea rentabilității investiției este mult mai mult decât un joc de cifre, deoarece necesită, de asemenea, percepție și sensibilitate din partea factorilor de decizie pentru a schimba ceea ce nu funcționează și a îmbunătăți ceea ce este deja bun.

Nu ascunde informațiile echipei tale

Mai mult decât urmărirea rentabilității investiției pentru fiecare campanie și acțiune, este vital să împărtășim obiectivele și observațiile cu toată lumea din companie.

Dacă o faceți, veți întâmpina puțină sau deloc rezistență atunci când trebuie să luați o nouă direcție, afectând probabil munca grea a altor profesioniști.

Ascunzând de ce acest tip de schimbare dă impresia greșită, că decizia a fost complet arbitrară și lipsită de sens.

Pe de altă parte, atunci când toată lumea înțelege importanța lucrului având în vedere rentabilitatea investiției, nimeni nu se va simți atât de atașat de anumite eforturi ca și de rezultatul final.

Aveți răbdare când evaluați investițiile

Mereu vorbim despre cât de mult a evoluat marketingul digital de-a lungul anilor și, în consecință, despre importanța de a fi la curent cu ceea ce funcționează în acest moment.

Totuși, nu uitați că până și cele mai eficiente acțiuni necesită ceva timp pentru a da rezultatele așteptate.

Deci, atunci când calculați rentabilitatea investiției, acordați campaniilor dvs. un timp rezonabil pentru a plăti. În caz contrar, puteți irosi o strategie care ar funcționa făcând schimbări din timp.

O soluție bună pentru a ști când să acționați este să urmăriți creșterea rentabilității investiției de-a lungul lunilor și să comparați acel progres cu perioada estimată de rambursare definită la începutul campaniei.

Dar după toate astea ce rămâne? Vă întrebați ce se întâmplă după depășirea acestor provocări? Citiți mai departe pentru a afla câteva dintre beneficiile pe care le aduce rentabilitatea investiției.

5 avantaje de a ști să lucrezi pe baza rentabilității investiției

După efort vine recompensa, nu? Așadar, nimic mai corect decât să vezi roadele bune ale calculării rentabilității investiției și să acționezi în consecință în mod corect.

Descoperiți avantajele de a avea rentabilitatea investiției ca element central al planificării afacerii:

Reducerea cheltuielilor inutile

Analiza rentabilității investiției și acționarea pe baza datelor găsite depășește cu mult asigurarea securității pentru luarea deciziilor importante.

Efectul practic al acestei evaluări este cel care ne interesează cu adevărat: arătând ce investiții merită păstrate, automat sunt evidente și tacticile care ar trebui abandonate.

În acest fel, cheltuielile inutile — orice investiție care nu produce profit — vor fi eliminate încetul cu încetul.

Creșterea profiturilor

Reducerea cheltuielilor inutile contribuie deja la creșterea veniturilor și, la rândul său, a profiturilor. Dar, să nu ne oprim aici!

Practic, prin utilizarea banilor disponibili în cel mai bun mod posibil – luând metode ineficiente și aplicându-le altora care funcționează – rezultatul nu poate fi decât unul: profituri crescute.

La urma urmei, vei avea mai multe resurse și timp de alocat campaniilor care funcționează, pentru a le optimiza în timp.

rezultate de durată

Nu are sens să ai o creștere astronomică pentru câteva luni și apoi să te întorci la un tipar de risipă și investiții proaste, nu crezi?

Având în vedere acest lucru, urmărirea rentabilității investiției este un proces continuu, care nu poate fi niciodată omis.

Întrucât scopul final este să fii constant profitabil, indiferent de cât timp trece, odată ce ai luat obiceiul de a face acest calcul, te poți aștepta la rezultate de durată.

Singurul lucru necesar pentru aceasta este să păstrați ciclul de urmărire și acțiuni rapide pentru a corecta problemele găsite.

Creșterea moralului echipei

Cine nu și-ar dori să lucreze într-o companie care are întotdeauna performanțe bune, unde proiectele create funcționează bine și obiectivele stabilite sunt întotdeauna atinse?

Ei bine, acesta este genul de mediu pe care îl veți ajuta să creați lucrând cu rentabilitatea investiției mereu în minte!

Acum, vă puteți imagina diferența dintre a avea o echipă motivată care lucrează la viteza maximă în comparație cu o echipă care are îndoieli cu privire la propriul succes?

consolidarea culturii

Nu este o exagerare să spunem că urmărirea rentabilității investiției poate avea chiar un efect asupra modelării culturii companiei. De ce?

Evaluarea bine a acestui indicator și lucrul la el îi ajută pe toată lumea să:

  • Aveți o privire analitică asupra muncii;
  • Concentrați-vă pe rezultate, nu doar pe realizări personale;
  • Fii imparțial atunci când iei decizii;
  • Înțelegeți mai bine ce funcționează pentru companie.

Fără îndoială, acestea sunt valori care merită să le avem ca parte a culturii organizaționale.

Având în vedere acest lucru, este clar că rentabilitatea investiției are un impact profund asupra sănătății companiei tale, atât în ​​rezultatele imediate de marketing și vânzări, cât și în capacitatea ta de a rămâne relevant pe piață. Așa că folosește aceste informații ca punct de plecare pentru a lua decizii bune și a câștiga mai mult!

Creativ24
Agentie web design & dezvoltare web, specializata in crearea de site-uri web de prezentare, magazine online, campanii publicitare Facebook , Instagram si YouTube. Cu o vasta experienta in programare web si un portofoliu impresionant in Romania, Creativ24 este solutia optima pentru identitatea ta virtuala. Pana in prezent compania noastra a realizat cu succes site-uri de prezentare si magazine online.
gazduire web gazduire website