Cu noi modalități de a monetiza industria jocurilor de noroc, GaaS este o strategie eficientă care poate fi folosită pentru a implica și păstra consumatorii.
Oricât de mult industria jocurilor de noroc nu este nouă, ea este în continuă evoluție, și nu doar în ceea ce privește numărul de oferte sau numărul tot mai mare de jucători. Motivul acestei mișcări și schimbarea completă a industriei în sine este modelul de afaceri cunoscut sub numele de GaaS sau Games as a Service.
Mai simplu spus, GaaS este noua modalitate de a monetiza industria jocurilor de noroc și funcționează. Uită-te doar la Candy Crush, Fortnite și World of Warcraft.
Este deja evident că acest model include și o strategie eficientă atunci când vine vorba de angajarea și reținerea clienților. Specialiștii în marketing încep să recunoască acest lucru și caută modalități de a implementa componente de succes ale GaaS în propriile strategii de marketing .
Ceea ce constată este că mărcile trebuie să înceapă să-și regândească strategiile de marketing de conținut și să ofere clienților mai multe opțiuni. Continuați să citiți această postare pe blog pentru a afla mai multe despre el.
- Ce este modelul Games as a Service (GaaS)?
- Cum schimbă modelul GaaS industria jocurilor de noroc?
- Ce lecții pot învăța agenții de marketing din GaaS?
- Cum câștigă marketingul D2C în industria jocurilor de noroc?
Ce este modelul Games as a Service (GaaS)?
Games as a Service (GaaS) se referă la jocurile fără costuri inițiale de achiziție, dar care se bazează pe achiziții sau abonamente pentru a genera profit . În esență, GaaS este un model de venituri recurent.
Monetizarea jocurilor video este o strategie de a implica jucătorii și de a-i face să revină pentru mai multe. Cheia pentru toate acestea este furnizarea de conținut grozav – în mod constant și des. Actualizările pot ajunge zilnic, săptămânal sau lunar, în funcție de joc.
Jocurile GaaS sunt accesibile din cloud, făcându-le disponibile oricui, oricând și oriunde, ceea ce reprezintă o altă modalitate de a menține jucătorii interesați și implicați. Achizițiile în joc și opțiunile variate de facturare atrag jucătorii de toate tipurile, deoarece există ceva pe placul tuturor. De exemplu, odată într-un joc, un jucător poate face o achiziție, cum ar fi un scut pentru personajul său.
Câștiguri cu servicii de abonament
O altă strategie de monetizare este de a solicita plata sau abonamentul pentru a trece la un nivel superior în joc. Opțiuni actualizate de plată și abonament pot apărea în diferite momente în timpul jocului, acum că utilizatorul a câștigat experiență și dorește să continue să joace.
De exemplu, jocurile vor avea facturare în funcție de volum, în timp ce altele necesită o taxă lunară fixă. Cu acest model de afaceri, jocurile online pot fi lansate și, cu ajutorul GaaS, pot menține consumatorii implicați mai mult timp, păstrându-i mult mai mult decât era posibil în trecut .
De asemenea, acest lucru poate împiedica consumatorul să se plictisească de un joc prin actualizarea constantă și adăugarea de conținut nou. GaaS permite chiar mărcilor să cheltuiască mai mulți bani pe marketing pe platformele pe care clienții potențiali le frecventează deja și, la rândul lor, să își îmbunătățească experiența și să le păstreze pe termen lung.
Industria jocurilor de noroc (care este mai mare decât industria filmului și a muzicii la un loc) continuă să crească și nu dă semne de încetinire în curând. Datorită GaaS, nu va fi necesar.
Cum schimbă modelul GaaS industria jocurilor de noroc?
Modelul GaaS schimbă profund industria jocurilor de noroc, afectând atât metodele de vânzare pentru consumatori, cât și obiectivele și strategiile dezvoltatorilor de jocuri . Accentul nu se mai pune pe vânzarea de copii la scară largă ale unui joc. S-a schimbat pentru a determina modalități de a maximiza acest venit recurent atunci când jucătorii sunt deja în joc.
Beneficii pentru consumatori
Consumatorii se bucură de un ROI mai mare și câștigă încredere în păstrarea unui joc, știind că acesta continuă să ofere conținut și opțiuni noi și nu va dispărea într-un an. Cu modelul free-to-play, jucătorii pot stabili dacă le place ceea ce experimentează.
Apoi puteți alege să achiziționați articole sau funcții suplimentare sau să alegeți o opțiune de facturare sau de abonament. Cu conținut nou adăugat în mod continuu, ce nu e de iubit?
Beneficii pentru dezvoltatori
Pentru dezvoltatori, beneficiile includ posibilitatea de a rămâne pe un proiect mai mult timp , ceea ce poate reduce costurile de a crea sequele sau de a trece la alte proiecte noi. După ce un joc este lansat, acesta continuă să ofere actualizări sau descărcări (DLC-uri).
Având în vedere veniturile care provin din achizițiile în joc, dezvoltatorii găsesc stimulentul pentru a îmbunătăți și actualiza jocul în timp.
Beneficii pentru companiile de jocuri
Avantajul pentru companiile de jocuri este că nu mai trebuie să investească masiv în crearea unui joc de la început . Odată cu lansarea, aceștia pot folosi sisteme CRM pentru a colecta și analiza date, astfel încât jocul să poată fi modificat în beneficiul jucătorilor.
Cu alte cuvinte, jocul poate evolua cu cunoștințele pe care le dobândește despre jucătorii înșiși. Industria jocurilor de noroc este competitivă și vă puteți aștepta ca această competiție să crească și mai mult în anii următori. Schimbarea și inovația fac industria jocurilor de noroc mai bună pentru toți cei implicați, iar acest lucru nu va face decât să crească odată cu această competitivitate.
Ce lecții pot învăța agenții de marketing din GaaS?
Cu noi modalități de a monetiza industria jocurilor de noroc, GaaS este o strategie câștigătoare pentru atragerea și păstrarea clienților. Dar construirea și menținerea unui public pe termen lung este obiectivul marketerilor de pretutindeni, nu doar în industria jocurilor.
Deci, ce pot învăța agenții de marketing din modelul GaaS? Scopul final al marketerilor nu s-a schimbat, și anume să-și identifice publicul țintă și să găsească modalități de a-i transforma în clienți repetați. În esență, se rezumă la crearea conținutului potrivit pentru publicul potrivit la momentul potrivit.
A ține pasul cu cele mai recente tendințe ale pieței este, de asemenea, un accent, iar Games as a Service (GaaS) este ceva de care nu numai să urmărești, ci și de la care să înveți. Iată patru lecții GaaS pe care specialiștii de marketing le pot învăța pentru a crește implicarea și reținerea consumatorilor .
Microtranzacție
O microtranzacție este exact ceea ce sună – un client plătește o taxă de valoare mică pentru o tranzacție rapidă , de obicei pentru a debloca o nouă funcție, a trece la nivelul următor sau pentru a cumpăra articole virtuale. Deși acest lucru poate să nu pară profitabil, gândiți-vă la câte microtranzacții pot avea loc uitându-vă la numărul de jucători și timpul petrecut pe platforma de jocuri.
De exemplu, jocul Fortnite generează o mare parte din veniturile sale din microtranzacții, permițându-i să fie păstrat liber pentru a atrage noi jucători. Oferind ceva gratuit, consumatorii câștigă experiență cu un joc sau o marcă și, la rândul lor, sunt dispuși să continue relația făcând mici achiziții, iar și iar.
Cu microtranzacțiile, jucătorii cumpără exact conținutul pe care îl preferă, ceea ce îi menține implicați și loiali jocului. Sunt o modalitate de a monetiza un joc mult timp după lansare și o modalitate de a-l comercializa cu mult peste strategia ta inițială.
Drept urmare, clienții rămân implicați, ceea ce înseamnă că rămân mai mult timp. Pentru agenții de marketing, găsirea acestor modalități de a menține clienții implicați, oferind ceea ce își doresc, va fi o strategie câștigătoare.
publicitate în joc
Publicitatea în joc se dovedește a fi un mare succes pentru o serie de mărci. Dezvoltatorii de jocuri beneficiază și ei, reclamele creând un alt flux de venituri pe lângă achiziții și abonamente.
Această formă de publicitate necesită totuși un nou mod de a gândi și de a prezenta informațiile . Plasarea anunțurilor, calendarul și formatul anunțurilor sunt toate piese strategice ale aceluiași puzzle.
De exemplu, formatul de anunț și plasarea ar putea fi un videoclip care apare pe ecranul de încărcare sau este încorporat în joc la un punct strategic. O altă alegere populară este videoclipurile cu recompensă. Jucătorii primesc recompense în joc doar pentru vizionarea videoclipului.
Până acum, majoritatea jucătorilor au văzut publicitatea ca parte a experienței generale, mai degrabă decât o supărare. Cel mai important punct, însă, este să faceți reclamele atractive, informative, plăcute vizual și să nu perturbe experiența de joc.
De asemenea, este probabil ca jucătorii să-și amintească aceste anunțuri, sau cel puțin o parte dintre ele. Specialiștii în marketing ar trebui să ia notă de acest lucru și să continue să dezvolte strategii pentru a se concentra pe cele mai bune plasări de anunțuri, atât în industria jocurilor de noroc, cât și nu numai.
Ca urmare a tuturor acestora, platformele GaaS deschid noi oportunități de publicitate . Specialiștii în marketing trebuie să- și extindă posibilitățile, căutând noi piețe și alte modalități de a ajunge la un public țintă. Dacă nu vă gândiți deja să plasați anunțuri în joc, mai încercați.
Personalizarea opțiunilor de abonament și plată
Modelul GaaS oferă jucătorilor o varietate de modalități de a accesa conținut suplimentar, de la servicii de abonament la mai multe opțiuni de plată. O taxă de abonament recurentă, care începe cu un model free-to-play (F2P), oferă jucătorilor acces la conținut premium.
Un serviciu de abonament la jocuri le face exclusiv pe o anumită platformă (de exemplu, Microsoft și Xbox Game Pass). O altă opțiune este permisul de sezon digital, cel mai bun pentru cei care se angajează pe deplin într-un joc. Suma plătită devine ca un cont bancar, în care jucătorii pot „retrage” sumele pe parcursul anului.
Abonamentul poate crește loialitatea clienților oferind funcții și conținut exclusiv numai celor care dețin una dintre acestea. O varietate de opțiuni de plată sunt, de asemenea, disponibile pe modelul GaaS. Aceasta include facturarea pe bază de volum, în trepte și fixă.
Înțelegându-ți publicul țintă și micro-segmentându-ți personajele, modelele GaaS pot oferi strategii de plată personalizate care atrag mai mulți consumatori.
Flexibilitate în crearea de conținut (Totul este despre conținut!)
Nevoile de conținut sunt continue în modelul de afaceri GaaS, iar materialul potrivit poate face toată diferența atunci când vine vorba de atragerea și păstrarea clienților. În trecut, specialiștii în marketing aveau sarcina de a crea conținut în jurul lansării unui produs (joc) și aici a fost generat cea mai mare parte a veniturilor, de obicei în primele câteva săptămâni după lansare.
Cu modelul GaaS, eforturile de marketing se extind și mai departe, necesitând o furnizare constantă de conținut proaspăt . Veniturile din jocuri în primele câteva săptămâni după lansare reprezintă acum un mic procent din totalul general, iar conținutul jocului este generatorul real de venituri.
Specialiștii din industria jocurilor rămân la curent cu cele mai recente evoluții de produse pe măsură ce se întâmplă, stând alături de dezvoltatori pentru a dobândi cunoștințe înainte de schimbările majore. Înarmați cu aceste informații, ei pot construi o foaie de parcurs sau pot planifica dezvoltarea conținutului și pot găsi modalități de a împărtăși știrile.
Procedând astfel, jucătorii se simt apreciați și entuziasmați de ceea ce urmează. Pentru cei care au părăsit jocul, acești marketeri au și un plan pentru a-i atrage înapoi. Ținându-i la curent cu orice modificări și completări ale produsului, sunt curioși și atenți, astfel încât să se poată întoarce într-o zi.
Când creați conținut pentru a vă păstra clienții și a-i atrage înapoi pe cei care au plecat, trebuie, de asemenea, să vă extindeți strategia de marketing pentru a atrage noi jucători. Specialiștii de marketing GaaS excelează și în acest sens.
O altă strategie de creștere a veniturilor este să adăugați continuu conținut nou și să solicitați plăți pentru ca jucătorii să-l acceseze. Cu alte cuvinte, monetizează conținut nou, mai degrabă decât se concentrează pe conținutul vechi. De exemplu, Fortnite lansează conținut sezonier pe care jucătorii îl pot cumpăra, menținându-i activi și anticipând care va fi acel conținut nou în fiecare sezon.
Cum câștigă marketingul D2C în industria jocurilor de noroc?
Mai multe mărci găsesc deja modalități de a câștiga jucătorii și de a-i transforma în clienți fideli pentru propriile lor produse . Priviți doar Mountain Dew și cum se conectează cu industria jocurilor de noroc.
Jucătorii își cumpără produsele, apoi merg la vitrina desemnată (site-ul de comerț electronic) și introdu coduri în schimbul suplimentelor exclusive de joc sau monedă virtuală. Brandul face chiar un pas mai departe, introducând o băutură destinată în special jucătorilor, cu un program de fidelizare a clienților atașat.
Un alt exemplu direct către consumator este o strategie adoptată de marca Butterfinger, creând un mini-joc și oferindu-l pe Twitch pentru o perioadă limitată de timp. Pentru ei, aceasta este o promovare a jocului interactiv care funcționează.
Specialiștii în marketing pot beneficia de aflarea despre modelul de afaceri care ia cu asalt industria jocurilor de noroc, acesta fiind modelul Games as a Service (GaaS).
Prin personalizarea opțiunilor de abonament și facturare, facilitarea microtranzacțiilor în joc, îmbunătățirea publicității în joc și furnizarea constantă de conținut bun , industria jocurilor de noroc a găsit o modalitate de a păstra în mod eficient clienții, în timp ce câștigă alții noi. Cheia, în esență, este implicarea, iar în centrul acestei strategii se află experiențele de conținut.
Yay google is my world beater assisted me to find this outstanding site! .