Magazin fizic, site web, aplicații, rețele sociale, liber profesioniști — în zilele noastre, companiile folosesc mai multe canale pentru a-și atinge publicul țintă. Totuși, accesul ușor la consumator aduce o mare provocare: abordarea eficientă a acestuia și evidențierea diferitelor afaceri în fața unui adevărat bombardament de oferte. Cum să facă acest lucru? Răspunsul la această întrebare face parte din misiunea zilnică a marketerului.
Și știți ce abilități trebuie să aibă acest profesionist pentru a rămâne pe piață? Despre asta vom vorbi în următoarele subiecte.
Așa că pregătiți-vă să aflați cum schimbările din societate și comportamentul de cumpărare afectează acest rol și ce trebuie să faceți pentru a continua să jucați cu succes. Verifică!
Evolutia marketingului
Cum e rutina ta azi? Mai stai la coadă pentru a plăti facturile la bancă? Trebuie să mergeți la un magazin pentru a cumpăra? Se bazează doar pe informațiile vânzătorilor să știe despre produse? Probabil că răspunsul tău este nu!
Viața noastră s-a schimbat mult, nu-i așa? Să încercăm versiunea actuală a acestor activități: plata facturilor prin aplicație, căutarea și compararea produselor pe web, cumpărăturile online.
Desigur, mergem în continuare la magazine, dar procesul de cumpărături s-a schimbat. Și nu ți s-a întâmplat doar ție.
Astăzi societatea este diferită, la fel ca și consumatorul. Tehnologia a devenit parte din viețile noastre, iar marketingul s-a adaptat și el la aceste schimbări de comportament. Să înțelegem cum au fost aceste transformări? Urmare!
Marketing 1.0
În această perioadă, care a durat până la mijlocul celui de-al Doilea Război Mondial, singurul accent al marketingului a fost produsul. Companiile au ignorat opinia publicului și pur și simplu au comercializat marfa prin acțiuni de masă.
Marketing 2.0
Pentru prima dată, punctul central al Marketingului a devenit consumatorul. Expresia „clientul are întotdeauna dreptate” exprimă gândirea acestei perioade.
Pentru a servi publicul, companiile au dezvoltat linii de produse variate, adaptate nevoilor individuale și direcționate către segmente specifice.
Marketing 3.0
Noul concept a apărut la începutul mileniului. Scopul nu este doar de a vinde produse, ci de a avea un impact pozitiv și de a contribui cumva la o lume mai bună. Companiile încep să-și alinieze acțiunile cu „misiunea, viziunea și valorile” pe care le-au adoptat.
Publicul nu mai este doar un grup de oameni care doresc un produs. Ei construiesc recunoașterea mărcii pe baza valorilor comune.
Marketing 4.0
În sfârșit, ajungem la vremea noastră, Digital Marketing . Companiile continuă să fie preocupate de propagarea valorilor și de formarea unei comunități aliniate acestora. Cu toate acestea, astăzi se bazează pe instrumente digitale pentru a le disemina.
Abilitățile marketerului viitorului
Deci, realitatea este aceasta: societatea și consumatorul sunt din ce în ce mai digitale.
Acest lucru nu înseamnă, în niciun fel, că tot ceea ce se întâmplă offline, inclusiv publicitatea, va înceta să mai existe. Cu toate acestea, aceste două lumi încetează să fie paralele și fuzionează într-una, oferind o experiență integrată pentru consumator.
Nu este posibil să fii marketer în secolul 21 fără să fii conștient de acest fapt. Mai mult decât atât, este necesar să știm cum afectează acesta comportamentul consumatorului și să adaptăm strategiile pentru a-l atinge în mod eficient.
Vrei să știi ce este nevoie pentru a obține acest rezultat? Atunci cunoașteți abilitățile pe care marketerul trebuie să le demonstreze!
Concentrați-vă pe persoană
Orice succes în marketing depinde de un adevăr fundamental: trebuie să fie complet condus de persoană . Mesajul, limbajul, formatul — totul trebuie să se potrivească cu nevoile, așteptările și dorințele ei.
Și asta depășește publicitate. Și de aici vine importanța de a înțelege că marketingul cuprinde mult mai mult decât acțiuni de publicitate. Acest departament este responsabil nu doar de procesul de vânzare, ci și de întreaga relație dintre consumator și companie.
Prin urmare, concentrarea pe personaj ar trebui să ghideze întreaga strategie a companiei, de la dezvoltarea produselor și serviciilor până la comunicarea cu publicul.
Aceasta înseamnă că toate procesele trebuie concepute având în vedere experiența utilizatorului, atât atragerea publicului, prin livrare (produs sau serviciu), cât și interacțiune (serviciu, vânzări, canale, logistică, post-vânzare) trebuie să o facă. pozitiv și de neuitat, oferind satisfacție deplină.
În plus, nu putem uita că această preocupare trebuie să facă parte și din alegerea strategiei în canalele de comunicare. Este important ca marketerul să le aleagă în funcție de preferința și prezența consumatorului. Limba, în diversele sale manifestări, este un alt aspect care trebuie să fie compatibil cu nevoile publicului.
Analiza datelor
Unul dintre principalele avantaje ale unei abordări de marketing mai tehnologice este capacitatea de a analiza datele. Astăzi, profesioniștii în marketing nu mai au nevoie – și nu ar trebui – să se bazeze doar pe propriul sentiment pentru a proiecta campanii și a lua decizii.
Tehnologia vă permite să măsurați totul. Puteți compila date și KPI-uri pentru a ști câte persoane au văzut conținutul, au deschis marketingul prin e-mail, au dat clic pe link, au generat conversii și așa mai departe. Toate aceste informații au un singur scop: de a face marketingul mai analitic.
În acest context, valorile sunt valoroase pentru a cunoaște mai bine publicul țintă și pentru a înțelege ce funcționează cu acel grup. De acolo, marketerul poate dezvolta piese compatibile cu aceste caracteristici si creste succesul demersului.
stăpânirea tehnologiei
Nu este greu de observat că oamenii consumă conținut într-un mod complet diferit astăzi decât în urmă cu doar un deceniu. Astăzi, principala sursă de informare este web-ul, pe care un număr tot mai mare de persoane îl accesează prin intermediul smartphone-urilor.
Pentru a vă face o idee, să vorbim despre numere care se referă la cel mai recent studiu publicat în Brazilia. Arata ca, in 2016, 94% dintre utilizatorii de internet au folosit telefonul mobil ca principal dispozitiv de acces la internet in tara. Această tendință se accentuează în fiecare an.
Și ce, mai exact, consumă acești oameni pe internet? Știm deja că sunt foarte prezenți pe rețelele de socializare. Potrivit unui alt studiu al agenției We Are Social, brazilienii petrec aproape 4 ore pe zi pe aceste platforme. Cu toate acestea, pe lângă a afla unde se află, este important ca marketerul să fie conștient de tipul de conținut pe care îl consumă.
Potrivit statisticilor, videoclipurile se numără printre conținuturile care trezesc cel mai mult interes și generează un engagement semnificativ. Tot conform studiului We Are Social, YouTube are mai mulți utilizatori decât Facebook. În plus, chiar pe rețeaua de socializare, videoclipurile joacă un rol semnificativ: cel puțin 50% dintre utilizatorii activi raportează că urmăresc cel puțin un videoclip pe zi.
Prin urmare, marketerul nu poate sta în afara acestei tendințe. El trebuie să stăpânească tehnologia, mai ales când vine vorba de utilizarea instrumentelor și platformelor video. De asemenea, este esențial să lucrați cu automatizarea marketingului , asigurând distribuția strategică a acestui conținut.
Noțiuni de programare
Ideea nu este să transformăm marketerul într-un super programator. Cu toate acestea, știm că limbajul folosit în construirea site-ului web (HTML) vă poate ajuta să obțineți o poziție mai bună în motoarele de căutare (SEO).
Deci, unele elemente de bază sunt, da, foarte importante. Cu ele, profesionistul va putea să editeze și să repare erorile din bucățile de e-mail, să instaleze o etichetă de pixeli Facebook pentru a monitoriza conversiile și așa mai departe.
notiuni de proiectare
La fel ca programarea, designul are o mare influență asupra rezultatelor campaniilor. Este esențial să îmbunătățim experiența utilizatorului și, de asemenea, să atingem obiective specifice, cum ar fi conversiile.
Designul nu este doar despre estetică. Merge mână în mână cu Psihologia care, dacă este bine folosită, generează foarte multe vânzări. Asadar, fie ca sa faca schimbari simple fara sa se bazeze pe echipa, fie ca sa modifice si sa imbunatateasca performanta unei pagini, marketerul trebuie sa dobandeasca notiuni de design grafic.
Vanzari & Marketing
Cu toate acestea, echipa de marketing nu lucrează singură. El trebuie să lucreze împreună cu echipa de vânzări, ajutând la creșterea ratelor de conversie. Pe plan digital, acest proces este foarte simplu, iar avantajele sunt incontestabile.
Astăzi, multe companii folosesc următoarea strategie digitală: echipa de marketing este responsabilă de producerea de conținut în diferite formate. Sunt folosite pentru a atrage publicul țintă și a le transforma în clienți potențiali. Acești clienți potențiali vor fi apoi alimentați cu mai multe informații, produse în mod intenționat pentru a-i conduce prin pâlnia de vânzări .
Și tocmai în acest moment, când lead-ul este „matur”, este livrat departamentului de vânzări. Este deja conștient de nevoile sale, cunoaște produsul și avantajele acestuia față de concurență. În acest moment este gata să fie abordat de echipa comercială.
Prin urmare, această acțiune integrată de marketing de vânzări este una dintre principalele tendințe pentru viitor. Profesionist în marketing trebuie să fie pregătit să lucreze în parteneriat cu reclamele, asigurând succesul companiei.
Înțelegeți încotro se îndreaptă piața și de ce necesită noi abilități de la marketer? Speram! Și pentru a ține pasul cu aceste modificări, asigurați-vă că rămâneți la curent cu tot conținutul blogului.
I think this internet site holds some real fantastic info for everyone. „Je veux que les paysans mettent la poule au pot tous les dimanches.” by King Henry IV of France.