Google Shoelace: noua rețea socială pentru evenimente locale

Shoelace este noua rețea socială a Google axată pe evenimente locale. Platforma este în prezent testată la New York, dar poate ajunge în restul lumii în viitor. La ce să ne așteptăm de la inițiativă?

Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin. Există multe rețele sociale folosite astăzi pentru Marketing și, se pare, va trebui să mai adăugăm una: Shoelace , noua rețea socială a Google.

Gigantul tehnologic, proprietarul celui mai popular motor de căutare de pe planetă, a început primele teste cu noua sa rețea de socializare și promite că va adăuga o nouă platformă strategiei de Marketing a multor companii.

Dacă vrei să treci înaintea concurenței și să fii pregătit când șiretul pantofilor va fi lansat oficial, verifică mai jos toate informațiile pe care le avem despre rețeaua de socializare !

Ce este șiretul pantofilor și care sunt funcțiile sale?

Shoelace este o nouă rețea socială de la Google descrisă ca o platformă de evenimente hiper-locală . 

Numele ei provine din termenul englezesc pentru șireturile unui adidași sau pantofului. Ideea este să facem o joncțiune între a ne pregăti să ieșim undeva (la urma urmei, după ce ne legăm șireturile suntem gata să ieșim) și unirea oamenilor în jurul intereselor.

Rețeaua de socializare Google este, deocamdată, un proiect al Zonei 120 , un sector de inovare care acționează ca un incubator pentru startup-urile din cadrul organizației.

Când utilizatorul instalează Shoelace pe smartphone-ul său — deocamdată, rețeaua de socializare funcționează doar ca o aplicație, nu există o versiune Web — își creează contul și își aleg unele zone de interes.

Ideea este să spui algoritmului programului cum sunt personalitatea și interesele tale, astfel încât să poată identifica ce evenimente să recomande .

De acolo, pagina principală a aplicației va prezenta Buclele (ceva de genul „Loops”, în traducere gratuită), care sunt activitățile cele mai apropiate de utilizator și care sunt de interes pentru acesta.

Pe lângă activitățile care se potrivesc cu interesele alese de utilizator (cum ar fi „cărți”, „vin” sau „câini”), rețeaua socială Google sugerează și evenimente în funcție de locația dvs. , ceea ce este o modalitate excelentă de a vă cunoaște împrejurimile mai târziu. sau când vizitezi undeva.

În cele din urmă, utilizatorii înșiși își pot crea buclele, pot invita persoane sau le pot face publice, astfel încât oricine să își poată confirma prezența sau să-și declare interesul.

Cine poate folosi noua rețea socială a Google?

Deocamdată, doar câțiva oameni pot folosi șiretul pantofilor. Rețeaua de socializare este disponibilă doar în New York City, SUA, dar nu toți rezidenții de acolo își pot crea conturile.

Pentru a folosi șiretul de pantofi este necesar să primiți o invitație specială , mai mult sau mai puțin așa cum a funcționat la începutul orkut – doar cei care au ajuns aici când totul era groaznic își amintesc cum erau vechile rețele sociale .

În acest moment, Google dezvăluie că testează caracteristicile Shoelace cu câteva comunități specifice din New York City.

Ideea, desigur, este de a testa funcțiile rețelei de socializare, de a afla cum se comportă oamenii în cadrul platformei și ce caracteristici sunt cele mai importante pentru utilizatorii acesteia.

Care este data de lansare pentru Shoelace?

Încă nu există planuri de extindere a șiretului de pantofi în restul lumii, inclusiv în Brazilia. Totul va depinde de testele făcute de Google.

Testele pe funcțiile rețelelor sociale durează de obicei mult timp.

Când Instagram a decis să ascundă like-urile utilizatorilor , testele au început în mai 2019, dar au ajuns în Brazilia abia în iulie a acestui an. Iar schimbarea nu este încă oficială: caracteristica este încă în testare și ar putea fi schimbată în curând.

Deci este greu de spus când șiretul de pantofi va fi disponibil pentru publicul larg, dacă vreodată.

De ce a decis Google să facă o altă rețea de socializare?

Este posibil să citiți articolul și să vă întrebați „Hh, altă rețea socială Google? Ce s-a întâmplat cu Google+?”.

Dacă nu vă amintiți sau nu vi s-a spus, Google+ a fost întrerupt în luna aprilie a acestui an . Rețeaua de socializare nu a avut impactul pe care compania și-a sperat când s-a lansat în 2011, în mare parte din cauza unei serii de erori de planificare, proiectare și acțiune. 

Iată câteva dintre motivele pentru care Google+ a eșuat.

Problemă de focalizare pe rețelele sociale

Unul dintre principalele motive pentru eșecul Google+ a fost lipsa de concentrare a inițiativei. Până la urmă, a fost o rețea socială sau o platformă de conținut? Nici publicul, nici Google și nici companiile nu păreau să știe.

Inițial, ideea părea să fie de a concura cu Facebook pentru atenția oamenilor. Cu toate acestea, planul a eșuat, în mare parte din cauza lipsei de înțelegere a capacităților rețelei.

Apoi, în 2015, Google a încercat să repoziționeze platforma, dar nu a reușit să transmită corect ideea potențialilor utilizatori.

Publicul nu era în rețea

Potrivit lui Ben Smith, vicepreședinte de inginerie la Google, 90% din sesiunile utilizatorilor Google+ au fost mai puțin de cinci secunde . Cu alte cuvinte, oamenii au intrat pe site și au plecat aproape imediat.

Fără audiență, Google+ nu ar putea atrage companii sau producători de conținut, ceea ce ar contribui la rentabilizarea platformei și la mai mulți oameni.

La urma urmei, rețelele sociale sunt o parte cheie a strategiei de marketing a unei companii . Aceștia influențează decizia de cumpărare a consumatorilor și oferă un canal de comunicare directă cu aceștia.

Cu ajutorul rețelelor sociale, chiar și cele mai mici companii pot concura și pot găsi un public țintit și ultraspecific cu care să facă afaceri.

Șiretul în sine, încă în dezvoltare, este un exemplu excelent în acest sens. Mizând pe funcționalitatea hiper-locală, rețeaua socială Google atrage valoare utilizatorilor și companiilor.

Este deja posibil să ne imaginăm că platforma este folosită de baruri, restaurante, magazine, cinematografe și teatre pentru a atrage clienți în unitățile lor.

Cu toate acestea, este încă prea devreme să vorbim despre posibilele utilizări ale noii rețele sociale a Google pentru companii. Trebuie să așteptăm testele și lansarea oficială. Dar, în orice caz, Shoelace va prezenta noi provocări de management și creativitate pentru cei care lucrează cu elaborarea de Digital Marketing pentru companii.

 

24 Manole
Manole24 este o agentie de marketing independenta, o echipa pasionata a carei misiune este sa livreze cele mai eficiente si durabile strategii digitale pentru afacerile care conteaza.
gazduire web gazduire website