Google va afișa episoade de podcast în rezultatele căutării

Google a anunțat că episoade de podcasturi vor fi afișate pe paginile de căutare, făcând posibilă ascultarea individuală a acestora în motorul de căutare în sine.

Dacă încă nu sunteți convins de potențialul podcast-urilor , poate că acesta este un moment interesant pentru a afla că Google a fost foarte încrezător în acest tip de conținut.

Și, dacă faci parte din grupul tot mai mare de oameni care consumă zilnic formatul, vei fi foarte bucuros să afli că cel mai mare motor de căutare din lume a decis să prezinte chiar pe paginile de rezultate episoade de podcast .

Anunțul despre noutate a fost făcut joi, 8 august, iar funcționalitatea este acum disponibilă pentru căutări în limba engleză situate în Statele Unite.

Doriți să aflați mai multe despre cum va funcționa streamingul audio Google și care vor fi efectele acestei mari schimbări? Așa că continuă să citești și fii la curent cu subiectul!

Cum să asculți podcasturi pe pagina Google?

Înainte de a explica cum va funcționa noutatea, este important să vorbim puțin despre cum funcționează în prezent căutarea de podcasturi în motorul de căutare. În aceste situații, este încă necesar să specificați formatul dorit, tastând cuvântul cheie plus termenul „podcast”.

Adică, o căutare de genul: „podcast despre Digital Marketing ”, a fost una dintre singurele modalități posibile de a găsi un episod sau podcast care conține acest KW în titlu.

Odată cu această modificare, pentru orice căutare – atâta timp cât există material audio de calitate legat de subiect – va fi posibil să găsiți clasamentul podcasturilor în SERP .

De asemenea, merită să ne amintim că compania de tehnologie a confirmat că această modificare va fi disponibilă și pentru Google Assistant . În acest fel, va fi și mai ușor să ascultați un podcast și chiar să întâlniți altele noi pe subiectele care vă plac. 

Cum să clasați podcasturile pe Google?

Trecând la o viziune mai practică, marea întrebare care se pune este: cum să te poziționezi bine cu un podcast?

Și, pentru a răspunde la aceasta, Zack Reneau-Wedeen, manager de produs al Google Podcasturi , a declarat că vor fi luate în considerare câteva criterii, precum:

  • calitatea continutului ;
  • numărul de ascultători;
  • autoritate podcast.

Deși par puțin vagi, aceste trei puncte pot fi un parametru bun dacă sunt combinate cu alte cunoștințe SEO pe care le-am dobândit până acum. Din această perspectivă, calitatea conținutului va fi legată de problema tehnică a producției de conținut, dar poate avea mult de-a face și cu alinierea acestuia cu intenția utilizatorului .

Un alt exemplu ar fi autoritatea podcastului, care poate fi legată de forța domeniului de origine, acesta fiind un mare producător de conținut digital sau pur și simplu un brand deja consolidat pe piață. Acesta din urmă ar putea fi ilustrat cu cazul Fini, o companie renumită pentru ursuleții de gumă și care a început anul acesta proiectul FiniCast .

În plus, un factor extrem de important pentru clasarea podcasturilor pe Google este prezența unui RSS Feed al episoadelor, astfel încât se va putea realiza indexarea automată de către motorul de căutare . 

Acest lucru se întâmplă deoarece algoritmul de căutare nu poate citi direct audio și, din acest motiv, conținutul este mai întâi supus unui proces de transcreare de către platformă. Potrivit Google însuși, mai mult de 2 milioane de episoade au fost deja indexate .

Care sunt posibilele consecințe ale clasificării podcas-urilor?

Așa cum am prezentat, una dintre preocupările principale ale producătorilor de podcasturi va fi obținerea unor poziții bune în SERP și acest lucru poate da naștere la efecte secundare, în special asupra ascultătorilor înșiși.

Podcast-urile optimizate vor reuși să-și păstreze naturalețea? Sau vor deveni audio lungi cu cuvinte cheie la fiecare 5 minute? Ar fi o altă mișcare în favoarea mediatizării acestor conținuturi? Ar fi plictisitoare, obositoare sau prea standardizate?

Este încă prea devreme pentru a formula răspunsuri la aceste întrebări, dar pe baza universului de optimizare a textului, putem deduce că toate acestea s-ar putea întâmpla, dar nu într-un mod generalizat . Conținutul bun sau rău va fi produs, supraoptimizat sau nu.

În afară de asta, Google cunoaște deja foarte bine practici precum umplerea cuvintelor cheie și altele considerate ca black hat și, pentru asta, a confirmat deja că se vor aplica penalități în funcție de gravitatea acțiunii.

Trecând dincolo de problemele SEO, această noutate dezvăluie calea pe care a parcurs comportamentul consumatorului în ultimii ani și modul în care imperativele de urgență, ușurință și hipersegmentare au devenit din ce în ce mai prezente în societate.

 

24 Manole
Manole24 este o agentie de marketing independenta, o echipa pasionata a carei misiune este sa livreze cele mai eficiente si durabile strategii digitale pentru afacerile care conteaza.
gazduire web gazduire website