Nu știi cum să faci o pâlnie de vânzări pe WhatsApp? Învață acum!

Vrei să știi cum să faci o pâlnie de vânzări pe WhatsApp? Deci, acest conținut merită verificat. În acesta, veți afla ce este o pâlnie de vânzări, ce etape are, cum vă poate ajuta compania și care sunt pașii principali pentru a-l crea.

Contrar a ceea ce spune bunul simț, vânzarea nu este un talent natural. De fapt, acest proces este aliniat cu mai multe tehnici dezvoltate de-a lungul timpului îndelungat. Deci oricine le aplică poate obține rezultate grozave. Crearea unei pâlnii de vânzări pe WhatsApp este o strategie excelentă pentru a vă determina publicul să cumpere.

Deoarece acest canal de comunicare este utilizat de diferite audiențe, a ști cum să folosești acest instrument poate fi extrem de valoros pentru afacerea ta. În acest fel, puteți crea un script și îl puteți utiliza pentru a vă îmbunătăți rata de conversie de-a lungul canalului.

Dacă doriți să aflați puțin mai multe despre vânzări și despre modul în care acest proces poate fi implementat în practică, mergeți mai departe și consultați postarea noastră. În el veți găsi următoarele informații:

  • Ce este o pâlnie de vânzări?
  • Cum functioneazã?
  • Cât de important este pâlnia de vânzări?
  • Care sunt beneficiile folosirii lui?
  • Care sunt etapele pâlniei de vânzări?
  • Cum se creează o pâlnie de vânzări pe WhatsApp?

Lectură bună!

Ce este o pâlnie de vânzări?

Pâlnia de vânzări este un mediu strategic și vizual utilizat pentru standardizarea și înțelegerea călătoriei clienților. Adică se dezvoltă de la primul contact al consumatorului cu firma până la achiziție și post-vânzare.

In acest fel, este conceputa cu un blat mai lat, semnaland ca un numar mai mare de oameni au primul contact cu compania. La mijloc, unii renunță la cumpărare și, prin urmare, este mai îngustă. Și în cele din urmă, au mai rămas câteva persoane care vor face afaceri efectiv cu compania ta.

Cu această strategie bine concepută, puteți înțelege comportamentul persoanei dvs. și puteți defini modalități de a determina mai mulți oameni să ajungă la sfârșitul canalului și să cumpere de la afacerea dvs. Prin urmare, dacă doriți să obțineți rezultate mai bune, adoptarea unei pâlnii de vânzări pe WhatsApp poate fi o alternativă bună.

Cum functioneazã?

Înțelegerea modului în care consumatorii tăi iau decizii și care sunt pașii pentru a face acest lucru este importantă pentru a obține rezultate mai bune, indiferent de segmentul în care operați. Pâlnia de vânzări funcționează ca o hartă a procesului decizional al clientului.

În general, există mai multe interacțiuni ale indivizilor cu compania dvs. Astfel, elaborarea acestui material cu intenția de a înțelege dacă este aproape de efectuarea unei achiziții poate ajuta la determinarea unor acțiuni care cresc rata de conversie a companiei.

De exemplu, să presupunem că vindeți imobile și o persoană v-a contactat. Prin strategii bune și o pâlnie bună de vânzări , poți înțelege dacă persoana respectivă este doar curioasă sau dacă se îndreaptă deja către achiziție.

Dacă este primul caz, poți folosi conținutul pentru a o face conștientă de modul în care cumpărarea unei proprietăți îi oferă mai mult confort și bunăstare și, în acest fel, să o duci la următorul nivel. Dacă este cineva deja pregătit pentru achiziție, abordarea ar trebui să fie diferită.

Cât de important este pâlnia de vânzări?

A avea o pâlnie de vânzări pe WhatsApp este o modalitate excelentă de a-ți scala rezultatele și de a standardiza întregul proces. Prin intermediul acestuia înțelegeți nivelul de maturitate al consumatorului și puteți concepe strategii pentru a vă optimiza abordarea.

În plus, o pâlnie bună de vânzări combinată cu unele valori, cum ar fi biletul mediu și timpul mediu de relație a unui client cu afacerea, oferă o modalitate bună de a măsura de câte clienți potențiali aveți nevoie pentru a vă atinge obiectivele prin WhatsApp.

Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a îmbunătăți strategiile companiei. De exemplu, puteți înțelege care sunt durerile clienților, ce tip de conținut să le oferiți, cum să îi direcționați să cumpere de la afacerea dvs. și cum îi puteți servi pentru a le crește nivelul de satisfacție.

Care sunt beneficiile folosirii lui?

Adoptând o pâlnie de vânzări bună pe WhatsApp, te bucuri de câteva beneficii care pot optimiza performanța companiei tale. Mai jos, vă prezentăm câteva dintre principalele sale avantaje. Urmare!

Obținerea unor rezultate previzibile

Cu ajutorul pâlniei de vânzări, este posibil să înțelegeți cum evoluează vizitatorii pe parcursul călătoriei pentru a deveni clienții dvs. Astfel, devine mai simplu să stabiliți strategii de captare a lead-urilor pentru a obține rezultatele așteptate .

De exemplu, printr-o analiză eficientă a valorilor, este posibil să înțelegeți câte persoane care v-au vizitat pagina au contactat WhatsApp și ce număr de vânzări s-au făcut din asta. În acest fel, este mai ușor să înțelegi rezultatele strategiilor tale.

Concentrează-te pe ceea ce contează

Printr-o pâlnie de vânzări bună pe WhatsApp, este posibil să înțelegeți care sunt blocajele care vă reduc vânzările. De exemplu, imaginați-vă că produceți conținut pentru a atrage clienți potențiali calificați către WhatsApp.

Cu toate acestea, atunci când vă contactează compania, vă dați seama că acești indivizi nu sunt interesați de oferta dvs. În acest fel, este fezabil să înțelegeți că eroarea este în producția de conținut și vă puteți concentra pe modalități de a corecta această problemă.

cresterea vanzarilor

Cu o pâlnie de vânzări bine concepută pe WhatsApp și prin strategii care elimină blocajele existente, îți poți crește rezultatele. Acest lucru se datorează faptului că conținutul folosit va fi concentrat pe persoana potrivită și clienții potențiali vor ajunge mai calificați.

În plus, este posibil să înțelegeți stadiul pâlniei în care se află fiecare individ și să faceți abordări adecvate pentru a vă direcționa publicul să facă o achiziție. În acest fel, vânzările cresc și profitabilitatea ta la fel.

Care sunt etapele pâlniei de vânzări?

Pentru a face acest proces mai didactic, această strategie este de obicei împărțită în trei pași principali. Trecând prin pâlnia dvs. de vânzări, consumatorul își crește gradul de conștientizare cu privire la problema lor și la modul în care afacerea dvs. o poate rezolva. În plus, există câteva particularități care pot fi studiate în fiecare etapă.

Efectuarea acestei segmentări este importantă pentru a nu forța clientul să adopte nicio abordare, permițându-i să treacă în mod natural de la o etapă la alta. Mai jos, vă prezentăm acești pași și cum ar trebui să vă comportați în fiecare dintre ei. Urmare!

vârful pâlniei

În această etapă, consumatorul devine conștient de compania dumneavoastră, sosind ocazional și fără intenția de a cumpăra ceva. În multe cazuri, această persoană doar cercetează o întrebare sau un subiect pe internet și dă clic pe un anunț sau pe un link disponibil pe rețelele sale sociale .

Puteți identifica o persoană în partea de sus a pâlniei atunci când trimite întrebări de bază prin WhatsApp, fără a înțelege munca lui și ce soluții sunt oferite. Ideea acestui prim contact nu este de a duce direct la vânzare, ci de a face ca individul să avanseze în pâlnie.

Acest lucru se face prin îndrumare pe o anumită temă de interes. Dacă ai un blog, de exemplu, poți trimite link-uri către postări care abordează probleme de interes pentru consumatori. Acest lucru va crește înțelegerea problemei și va duce clientul la următoarea etapă a pâlniei.

mijlocul pâlniei

După ce a intrat în contact cu ceva material bogat și a cercetat mai multe despre subiect, cititorul poate fi direcționat către o nouă pagină care prezintă diferitele soluții care le pot rezolva problema.

Dacă lucrați cu un e-commerce de produse cosmetice, este posibil să direcționați consumatorul către conținut care prezintă unele dintre produsele dumneavoastră. Poți crea sfaturi despre ce parfumuri să folosești cu diferite ocazii, care este cea mai bună protecție solară pentru cei cu tenul gras, ce tip de machiaj să folosești la serviciu, pe scurt, conținut care să conecteze nevoile publicului cu produsele pe care le vinzi.

Această conexiune este esențială pentru ca publicul să înțeleagă modul în care afacerea dvs. poate rezolva unele probleme. Într-o abordare WhatsApp, este posibil să întrebați persoana direct despre nevoia acesteia.

Urmând exemplul magazinului de cosmetice, se poate întreba despre tipul de păr, piele, rutina de înfrumusețare și care sunt preferințele lor pentru parfum și machiaj. Pe baza acestor informații, explicați care sunt articolele care servesc cel mai bine interesul persoanei respective, ducând-o la ultima etapă a canalului.

fundul pâlniei

În partea de jos a pâlniei se află MQL-urile (Marketing Qualified Leads) , adică publicul gata să cumpere . Oamenii care se află în această etapă știu deja că există o problemă și că nu o pot rezolva singuri.

Îndrumând clientul până în acest punct, puteți stabili o bază de încredere și puteți face loc unei vânzări. După acest contact, partea dvs. de vânzări poate lua măsuri pentru a ghida această persoană asupra celor mai bune alternative pentru produse și servicii.

Alte companii consideră că post-vânzarea este a patra etapă a pâlniei. Cu toate acestea, este important să înțelegeți tipul de soluție pe care o vindeți și cum ar trebui să fie relația cu publicul după cumpărare.

Cum se creează o pâlnie de vânzări pe WhatsApp?

Acum că știți etapele unei pâlnii de vânzări și cum poate genera oportunități pentru afacere, este timpul să înțelegeți cum să creați una. Pentru a ajuta la această sarcină, am pregătit câteva sfaturi care pot fi utile. Urmare!

Harta călătoria de cumpărături

Un pas foarte important în configurarea pâlniei de vânzări pe WhatsApp este maparea călătoriei de cumpărare a clientului. Pentru asta, puteți folosi persoana definită și puteți utiliza unele date.

Puteți efectua cercetări cu clienții actuali și cu persoane care au achiziționat deja de la compania dvs., puteți înțelege etapele unei călătorii de cumpărare și cum funcționează aceasta pe WhatsApp.

Astfel, atunci când un client ajunge în canal, poți identifica în ce etapă se află și poți face o abordare mai eficientă a nivelului său de conștientizare. Cu asta, rezultatele tale tind să fie mai bune .

Setați trecerea pasului

După cum s-a văzut anterior, pâlnia de vânzări are câteva etape. Iar modul de abordare a conducerilor în fiecare dintre ele, în general, este diferit. De exemplu, imaginați-vă că o persoană se află în partea de sus a pâlniei . Contactul tău cu ea ar trebui să fie mai lin, încercând să genereze conștientizarea problemei.

Pentru aceasta, este recomandat să oferiți conținut valoros care să direcționeze acest lead către următorul pas . Dacă abordarea dvs. este să vă oferiți produsul de primă clasă, este puțin probabil să faceți o vânzare. Astfel, merită să definim parcurgerea pașilor în vederea îmbunătățirii volumului vânzărilor.

Produceți conținut pentru fiecare etapă

Producția de conținut este foarte importantă pentru a ghida și a conduce audiența către următorii pași din canalul de vânzări. Acest material poate fi realizat sub formă de cărți electronice, postări pe blog, texte pe rețelele de socializare și alte canale care sunt ușor accesibile publicului dumneavoastră.

Prin această caracteristică, vă puteți lega produsele și serviciile la problemele pe care le rezolvă. Astfel, ideea de cumpărare nu pare deloc forțată, ci ceva care a venit firesc în mintea lead-ului tău.

Aliniați marketingul și vânzările

Deși pâlnia este responsabilitatea echipei de vânzări, afectează direct și echipa de marketing. Acest lucru se datorează faptului că producția de conținut, dezvoltarea lead-urilor și comunicarea cu clienții trebuie să fie conectate de echipa de vânzări.

Aceasta înseamnă că un client din partea de sus a pâlniei nu poate primi un email marketing cu cele mai bune oferte ale companiei. Prin urmare, merită să centralizăm baza de date a clienților și să folosiți informațiile colectate de echipa de vânzări atunci când dezvoltați următoarele abordări de marketing.

stabiliți metrici

Cum știi dacă strategia ta de vânzări este corectă? Sau dacă un produs a fost bine acceptat de public? Acest lucru poate fi măsurat prin anumite valori de performanță a afacerii.

Există mai multe modalități de a măsura eficiența procesului dvs. de vânzări , folosind ROI (Return over Investment) , de exemplu, puteți măsura rentabilitatea investiției realizate. Pe baza acestor măsuri, este posibilă corectarea strategiilor și consolidarea celor care au dat rezultate bune.

Prin urmare, dacă doriți să aveți o pâlnie de vânzări pe WhatsApp care să genereze profituri, adoptarea practicilor prezentate în acest text este o opțiune grozavă. Prin intermediul acestora, consumatorii tăi urmează pașii până când efectuează achiziții la compania ta. După aceea, merită să investești într-un serviciu post-vânzare îngrijit pentru a păstra clienții și a-ți optimiza rezultatele.

gazduire web gazduire website