Rezolvarea creativă a problemelor pentru designerii UX

Este normal să tragi brusc în fața unei probleme; la urma urmei, dacă ar exista o soluție cunoscută, nu ar fi o problemă. Dar știind că este normal, nu face ca întâmpinarea problemelor să fie mai puțin frustrantă. Deci, cum evităm să stăm ore în șir în fața unei probleme de UX, fără a reuși nimic?

Acesta este ceea ce înseamnă rezolvarea creativă a problemelor.

În această postare, vom explora rezolvarea creativă a problemelor și modul în care vă poate ajuta în calitate de designer UX. Apoi vom analiza modul în care puteți rezolva problemele UX în câțiva pași ușor de reținut. Până la sfârșitul acestui articol, veți avea toate sfaturile de care aveți nevoie pentru rezolvarea problemelor UX.

Ce este Rezolvarea Creativă a Problemelor?
Rezolvarea creativă a problemelor este un termen dezvoltat de Alex Osborn, fondatorul Fundației pentru Educație Creativă. Pe scurt, acest termen este despre depășirea provocărilor din viața noastră profesională prin soluții inovatoare. Dar, desigur, astfel de soluții variază în funcție de profesie.

Pentru designerii UX, rezolvarea creativă a problemelor înseamnă rezolvarea problemelor UX cu tactici eficiente, care funcționează. Și tocmai de aceea rezolvarea problemelor UX este atât de esențială, deoarece respectarea unei anumite metode ne poate ajuta să evităm blocarea.

Fie că ești un începător sau un designer cu experiență, probabil că ești concentrat pe proiecte care necesită să rezolvi probleme. Dacă nu ai avut niciodată o problemă până acum, trebuie să fii un super-erou; pentru noi, simplii muritori, iată pașii pe care trebuie să-i urmăm pentru a rezolva o problemă UX:

Rezolvarea problemelor UX în 5 pași simpli
Furnizarea unei soluții UX grozave este influențată de doi parametri cheie: cercetarea utilizatorilor și rezolvarea creativă a problemelor. Să presupunem că ați făcut cercetarea utilizatorului și că în prezent căutați o soluție originală la o problemă. În acest caz, metodologia de mai jos va fi la îndemână:

1. IDENTIFICAȚI PROBLEMA UX

Știu că poate suna evident, dar gândește-te. De câte ori am pierdut zile pentru că nu am identificat adevărata problemă? Dacă rezolvați o problemă greșită, nu contează dacă soluția dvs. este originală și inovatoare.

De aceea, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să te gândești la problemă. Întreabă-te care este adevărata problemă și apoi apucă-te să o rezolvi. Identificarea problemei poate dura ceva timp, dar se va dovedi benefică pentru proiectul dumneavoastră pe termen lung.

2. CLARIFICAȚI PROBLEMA UX
Acum că ați identificat problema UX, este timpul să o demistificați. În acest pas, puteți crea un plan de călătorie a utilizatorului. Nu trebuie să fie perfect; unele schițe de joasă fidelitate sunt mai mult decât suficiente.

Setați un cronometru și începeți să vă vizualizați soluția pe hârtie. Amintiți-vă, schița nu este despre perfecțiune sau detalii fine. Odată ce ați creat o călătorie client de care sunteți mulțumit, este timpul să treceți la pasul următor.

3. UTILIZAȚI ANALITICE
Designul UX nu este despre design în sine. Este, de asemenea, despre numere și date. Acesta este motivul pentru care analiza este esențială pentru rezolvarea problemelor UX. Odată ce ați adunat câteva date de la utilizatori și concurenți, este timpul să creați modele. Acest lucru vă va ajuta să înțelegeți mai bine problema și să vă schimbați schițele în consecință.

Numerele și datele numai te pot ajuta foarte mult dacă le combini cu o idee originală. Cu toate acestea, doar faptele nu sunt suficiente, iar povestea ta originală nu va fi convingătoare fără ele. Deci, ce este mai bun decât combinarea lor?

4. UTILIZAȚI FEEDBACK-UL
Deci ați venit cu o soluție inovatoare la problema UX. Ați combinat cu succes această idee cu date esențiale. Din păcate, munca ta nu este încă terminată.

Următorul pas este la fel de important. Odată ce v-ați șlefuit ideile, ar trebui să le împărtășiți colegilor și/sau clienților.

Nu este ușor să obțineți feedback pentru maparea dvs. UX, dar este foarte constructiv și, în cele din urmă, vă va face un designer mai bun.

5. REZOLVA PROBLEMA
Ultimul pas este și cel mai distractiv. După ce ați ascultat feedback-ul oamenilor, vă puteți reproiecta soluția inițială. Atunci ești la doar un pas de a rezolva problema UX. Acum este timpul să vă reproiectați digital ideea.

Acesta este pasul în care detaliile fine contează. Crearea unui wireframe de înaltă fidelitate nu este ușoară, dar majoritatea designerilor UX au cunoștințele și instrumentele necesare.

Rezolvarea problemelor UX: sfaturi și trucuri utile
FI METODIC

După părerea mea, acesta este cel mai util sfat atunci când vine vorba de rezolvarea problemelor UX. Nu trebuie să fii mereu grăbit. În primele etape ale unui proiect, încercați să nu vă distras de alte probleme. Concentrați-vă pe găsirea adevăratei probleme.

Odată ce ești sigur că ai găsit-o, poți trece la găsirea celei mai bune soluții. Apoi treceți la pasul următor și așa mai departe. Devine clar că a fi metodic este o tactică genială.

SOLUȚIONAREA PROBLEMELOR UX TISTE TOT DE ECOSISTEM
Rezolvarea problemelor UX nu se referă la detalii fine. Așa că încercați să vă pese mai puțin de design și mai mult de ecosistemul pe care doriți să-l creați. Acest lucru vă va ajuta să culegeți toate datele de care aveți nevoie, de la opiniile utilizatorilor până la analize.

FIDELITATE JOSĂ VS. WIREFRAME DE ÎNALTĂ FIDELITATE
Începeți cu schițe și wireframes de joasă fidelitate este un lucru genial de făcut. Ori de câte ori am încercat să încep un proiect direct cu wireframes de înaltă fidelitate, m-am blocat în detalii.

Din acest motiv, pixul și hârtia ar trebui să fie cei mai buni prieteni ai tăi în rezolvarea problemelor UX. Schițele vă ajută să explorați diferite abordări și să obțineți feedbackul de care aveți nevoie.

EXPLORAȚI DIFERITE INSTRUMENTE/ABORDĂRI
Când vine vorba de rezolvarea unei probleme UX, există de obicei o soluție eficientă. Dar nu este întotdeauna cazul. În cele mai multe cazuri, trebuie să luăm în considerare diferite alternative și să identificăm mai multe interacțiuni critice.

Din acest motiv, feedback-ul este crucial și pentru rezolvarea problemelor UX. Colegii și clienții tăi te vor ajuta să găsești cea mai bună metodă. Încercați să acceptați criticile și să fiți deschis când ascultați feedback. Astfel, te vei asigura că vei găsi cea mai bună soluție posibilă.

gazduire web gazduire website