În urmă cu câteva zile, marea știre tehnologică a fost că Jack Dorsey renunța din rolul său de CEO Twitter pentru a se concentra pe Square, procesorul de plăți pe care l-a fondat în 2009.
Două zile mai târziu, s-a anunțat că Square își va rebranda acum sub umbrela Block. La fel ca Meta și Alphabet, Block este o companie-mamă — Square va rămâne Square, așa cum Facebook este încă Facebook. Singura schimbare reală a numelui produsului este aceea a Square Crypto va fi acum cunoscută sub numele de Spiral.
Dorsey a fost un susținător de multă vreme al criptomonedei, în special Bitcoin. Odată cu intrarea PayPal și Mastercard în spațiul cripto, a fost doar o chestiune de timp până când concentrarea lui Square să fie redirecționată de la banii moșteniți.
Rebrand-ul recent Meta a fost mult disprețuit, dar noul brand Block a fost primit cu mult mai multă pozitivitate. Deci, care este diferența?
În mod obișnuit, rebrandurile corporative, în special cele din fintech, sunt exerciții detestabile de lașitate, în care orice urmă de personalitate este eliminată în favoarea unui frumos sans-serif și a unui logomark ca o formă de căpușă sau val. Nu la fel și branding-ul Block, care se simte ca o încrucișare între un magazin Apple și o noapte hardcore la Berlin.
Da, logotipul este sans-serif – este Pilat, mai exact. Dar personajele sunt plăcut late, iar forma generală a fiecăruia este un pătrat rotunjit. Atât de mult încât „K” se simte puțin deplasat din cauza caracteristicilor rotunjite ale celorlalte litere. Cel mai evident, este majuscule, ceea ce în sine nu este nimic nou, cu excepția faptului că se rupe de tendința recentă pentru litere mici. Este incredibil de revigorant să te uiți la un brand care nu imită totul în spațiu.
Logotipul este încununat cu un semn plăcut curajos; un cub care se transformă și se răsucește pe suprafața căruia curcubee de gradienți dansează și se joacă în timp ce se învârte și se învârte. În mod interesant, forma animată a logomark-ului este considerată versiunea principală, versiunile statice fiind utilizate numai atunci când este necesar.
Logo-ul nu este perfect – în mod clar, un design atât de dependent de culoare se pretează mult mai bine în modul întunecat decât orice altceva – un logo bun ar trebui să fie suficient de robust pentru a funcționa bine în orice context. Cu toate acestea, îmi place foarte mult ambiția designului de a se defini și jocul cu care o face.
Lăsați un comentariu